کد خبر: ۲۴۴۳۰
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۰

تولید دماسنج دیجیتال بدون نیاز به باتری

خوانش دمای بدن با استفاده از دماسنج‌های دیجیتال راحت‌تر از دماسنج‌های آنالوگ است، اما خالی شدن باتری چالش اساسی این دماسنج‌ها است که به تازگی برطرف شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، همیشه این احتمال وجود دارد که باتری دماسنج‌های دیجیتال در حین استفاده خالی شود. یک دماسنج جدید دیجیتال به نام بی کول بدون نیاز به شارژ باتری کار می‌کند و برای روشن کردن آن فقط به چند تکان نیاز است.

بی کول توسط شرکتی آمریکایی به نام بارکودا ساخته شده و به جای باتری دارای یک ابرخازن یکپارچه است. چند بار تکان دادن این دماسنج به جلو و عقب برای تولید بار الکتریکی جهت تأمین انرژی به منظور نمایش عدد دما کافی است. این عدد با فشار دادن یک دکمه بر روی دماسنج ظاهر می‌شود.

حسگر مادون قرمز این دماسنج در صورت عبور آرام از برابر پیشانی و بدون لمس پوست، دمای فعلی بدن فرد را فوراً بر روی دستگاه نمایش می‌دهد. همچنین داده‌ها به صورت بی سیم از طریق بلوتوث به یک برنامه اختصاصی سازگار با اندروید و آی او اس و سپس گوشی هوشمند یا تبلت کاربر منتقل می‌شود.

از این برنامه می‌توان برای ردیابی و ثبت دمای چند نفر از اعضای خانواده در طول زمان، همراه با یادداشت‌هایی درباره مواردی مانند علائم فیزیکی و داروهای مصرفی آنها استفاده کرد. کاربران می‌توانند در صورت لزوم این اطلاعات را برای پزشک خود نیز ارسال کنند. خود دماسنج بی کول ضد آب و فاقد جیوه بوده و بدنه آن از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است. این محصول در سه ماهه چهارم سال جاری با قیمت ۷۹ دلار آمریکا در دسترس قرار گیرد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی