کد خبر: ۲۴۴۷۷
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

تاریخ رونمایی از گوشی جدید هواوی مشخص شد

خبرها حاکی از این است که نسخه جهانی هواوی P50 پرو در 12 ژانویه رونمایی می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، نسخه داخلی سری P50 ژانویه گذشته معرفی شد و نسخه پرو یک ماه بعد تنها در چین به فروش رسید. بعداً در سال گذشته، نسخه P50 برای چین منتشر شد. مشخصات مدل های چینی و جهانی متفاوت است.

نسخه جهانی Huawei P50 Pro به جای Kirin 9000 5G که در مدل داخلی استفاده می شود، از 5g Snapdragon 888 استفاده می کند.

به عنوان مثال، نسخه P50 Pro که سال گذشته در چین عرضه شد، توسط چیپست بومی Kirin 9000 5G هوآوی که توسط TSMC با استفاده از گره فرآیند 5 نانومتری آن ساخته شده بود، تامین می‌شد.

اما با تغییری که در قوانین صادرات ایالات متحده در سال 2020 ایجاد شد، تولید کنندگانی که از فناوری آمریکایی برای تولید تراشه‌ها استفاده می‌کنند، نمی‌توانند این قطعات مهم را به هوآوی تحویل دهند، حتی اگر تراشه‌ها توسط خود هوآوی طراحی شده باشند (که هستند).

بنابراین، هنگامی که هوآوی موجودی تراشه‌های Kirin 9000 5G خود را تکمیل کرد، مجبور شد از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 در واحدهای جهانی استفاده کند. اینها فقط نسخه های 4G ویژه اسنپدراگون 888 هستند که هواوی مجوز استفاده از آنها را دارد و توسط Samsung Foundry با استفاده از گره پردازش 5 نانومتری خود ساخته شده اند.

تغییر دیگری که برای نسخه جهانی P50 Pro در حال رخ دادن است، جایگزینی هارمونی او اس 2 هواوی با رابط کاربری EMUI 12 است. از دیگر ویژگی های آن می توان به صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و وضوح 1228 در 2700 (که به این معنی است که نمایشگر 120 بار در ثانیه ترسیم می شود) است.

سیستم دوربین دوگانه دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و OIS برای ویدیوهای ثابت است. همچنین یک دوربین تک رنگ 40 مگاپیکسلی، دوربین 13 مگاپیکسلی Ultra-Wide Angle با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.5 و OIS وجود دارد. در جلو، یک دوربین 13 مگاپیکسلی حفره‌دار با دیافراگم f/2.4 وجود دارد.

 باتری با ظرفیت 4360 میلی آمپر ساعت و می تواند با 66 وات شارژ شود.

همچنین انتظار می‌رود هواوی گوشی تاشو دیگری به نام P50 Pocket را احتمالاً در همان تاریخ global P50 Pro معرفی کند. در حالی که دو گوشی تاشو اول این شرکت، Huawei Mate X و Mate XS به بیرون بسته می‌شوند، Mate X2 مانند Galaxy Z Fold 3 به داخل بسته می‌شود.

تلفن های ارائه شده توسط B&H انواعی بودند که برای بازار آمریکای لاتین طراحی شده بودند. ایالات متحده هوآوی را برای اهداف امنیتی در فهرست نهادها قرار داده است، زیرا این شرکت به دلیل ارتباط ادعایی با دولت چین، تهدیدی برای امنیت ملی در ایالت ها محسوب می شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی