کد خبر: ۲۴۶۲۶
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳

تصمیمات عجولانه ممنوع!| مسئولان ره صدساله را یک شبه طی نکنند

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی و حمایت از حقوق کاربران باید به صورتی در کشور اجرایی شود که کاربران و کسب وکارهای اینترنتی با مشکل مواجه نشوند؛ حال این سوال پیش می‌آید هدف دولت از اجرای طرح صیانت و حمایت از حقوق کاربران چیست و چرا این همه با این موضوع بیشتر به دنبال برخورد قهری هستند در حالیکه برخورد قهری در جوامع امروزی کارساز نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار«نبض فناوری» فضای مجازی و ساماندهی شبکه اجتماعی به یکی از مباحث کلیدی در کشور تبدیل شده به گونه ای که حتی از نان شب برای مسئولان واجب به نظر می‌رسد این در حالیست که واکنش زیاد و حساسیت در این حوزه می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال داشته باشد. درست است که تمام کشورها برای حفاظت از منافع شخصی کاربران و مسائل امنیتی خود ترفندهای زیادی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و این ترفندها با روش‌ها و شگردهای خاص خود عملیاتی می‌کنند این در حالیست که در کشور مسئولان می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند و این مهم یک امر منطقی نیست و باعث تصمیمات عجولانه خواهد شد.

در نشست امروز مجلس شورای اسلامی ۱۸۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از قوه مجریه و قضائیه خواستند که با «سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی» و «لجام گسیختگی رسانه‌های اجتماعی» برخورد کنند و منتظر قانون «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» نباشند.

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی و حمایت از حقوق کاربران باید به صورتی در کشور اجرا شود که کاربران و کسب وکارهای اینترنتی با مشکل مواجه نشوند؛ چرا که اکثر کسب وکارهای از این طریق امرار و معاش می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید هدف دولت از اجرای طرح صیانت و حمایت از حقوق کاربران چیست و چرا این همه با این موضوع بیشتر به دنبال برخورد قهری هستند در حالیکه برخورد قهری در جوامع امروزی کارساز نخواهد بود چرا که نمونه آن در برخی از مسائل و فیلترینگ فضای مجازی و سوءاستفاده برخی از افراد سود از این فضا شاهد بودیم که باعث ایجاد مشکلات در کشور شدند و ناامنی‌هایی را به وجود آوردند.

 

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
وبگردی