کد خبر: ۲۴۸۴۳
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

اپل با مک پرو جدید در 2022، مهاجرت به «اپل سیلیکون» را تکمیل می‌کند

گفته می‌شود که اپل در سه ماهه چهارم سال 2022 با عرضه مک پرو جدید، فرآیند کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل و روی آوردن به تراشه‌های اختصاصی «اپل سیلیکون» را تکمیل خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، DylanDKT، یکی از منابع حوزه فناوری در توییت خود ادعا کرد، مهاجرت کامل به تراشه‌های اختصاصی اپل تا سه ماهه چهارم سال 2022 نهایی می‌شود و غول فناوری در آن زمان از مک پرو جدیدی به عنوان آخرین دستگاه این فرآیند رونمایی خواهد کرد.

درباره این دستگاه، گفته شده که از چیپست بهبود یافته‌ای بهره می‌برد که پسوند M2 نخواهد داشت اما هسته‌های بیشتری نسبت به M1 Max دارد که مک بوک پرو 14 و 16 اینچی از آن بهره می‌برند. در ماه‌های اخیر، گزارشی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد تراشه جدید غول فناوری با حداکثر 40 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی از راه می‌رسد.

اپل با مک پرو جدید در 2022، مهاجرت به «اپل سیلیکون» را تکمیل می‌کند

DylanDKT در توییت دیگری توضیح می‌دهد که اپل گزینه دیگری از آی‌مک را به کاربران خود ارائه خواهد کرد که نمایشگر بزرگتری دارد و همچنین از یک تراشه رده بالاتر بهره می‌برد.

او همچنین در توییت دیگری توضیح می‌دهد که دستگاه‌های مجهز به تراشه M2 اپل در نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهند شد. به گفته او، این دستگاه‌ها شامل نسخه جدیدی از مک بوک پرو 13 (یکی از اولین دستگاه‌ها با تراشه M1) با نمایشگر 14 اینچی و همچنین یک مک بوک ایر جدید می‌شود که هر دو آن‌ها با تراشه M2 معرفی خواهند شد.

جدول زمانی انتقال دو ساله به اپل سیلیکون

با این وجود می‌توان گفت که ادعای این منبع با گزارشی از ماه آگوست 2021 مطابقت دارد که توضیح داده بود اپل با عرضه یک مک پرو به‌روز شده، جدول زمانی انتقال دو ساله خود را به پایان خواهد رساند.

غول فناوری برنامه خود برای روی آوردن به تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون را در نوامبر 2020 با دستگاه‌هایی مانند مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی آغاز کرد و سپس آن را با مدل‌های آی‌مک 24 اینچی و مک بوک پرو 2021 ادامه داد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی