کد خبر: ۲۵۰۴۹
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۰
دانستنی‌های فناورانه؛

۳ ترفند در واتساپ که احتمالا به کارتان می آید

آشنایی با نحوه حذف پیام و همگام سازی نسخه واتساپ گوشی و لپ تاپ، می تواند به استفاده بهتر کاربران از این شبکه اجتماعی کمک کند.

به گزارش« نبض فناوری» با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان، واتساپ یکی از پرکاربردترین برنامه‌های پیام رسانی است.

به گزارش the-sun، توانایی پاک کردن یک پیام پس از ارسال، یکی از دستاورد‌های واتساپ است. برخلاف سایر سرویس‌های پیام‌رسان مثل iMessage، با حذف متنی از چت باکس WhatsApp، آن پیام برای همه از بین می‌رود. این ویژگی مخصوصاً در صورت ارسال اشتباهی پیام یا محتوای نامناسب آن بسیار کمک کننده است. پس از باز کردن واتساپ و با ضربه زدن روی پیام موردنظر گزینه حذف برای همه ظاهر شده و در ادامه عبارت "این پیام حذف شد" برای کاربران نمایش داده می‌شود. با استفاده از ویژگی دیگر واتساپ هر پیامی در چت پس از هفت روز ناپدید می‌شود. برای انجام این کار به چت خاص بروید > روی نام شخص در بالای چت کلیک کنید > روی «ناپدید شدن» و سپس گزینه «روشن» ضربه بزنید. همچنین کاربران می‌توانند یک تصویر یا ویدیوی ناپدید شده را برای افراد دلخواهشان ارسال کنند. این ویژگی هنگام ارسال اطلاعات حساس مانند جزئیات بانکی مفید است.

حذف پیام در واتساپ

برای انجام این کار، با رفتن به چت خاص روی علامت "+" در کنار فیلد ورودی پیام ضربه بزنید. در مرحله بعد، «دوربین» را برای گرفتن عکس یا «کتابخانه عکس و ویدیو» را برای انتخاب یک عکس انتخاب کنید. پس از انتخاب عکس، روی نماد "۱" در کنار فلش آبی ارسال و سپس روی خود فلش آبی رنگ ضربه بزنید. می‌توان از پیام رسان WhatsApp علاوه بر تلفن همراه بر روی تبلت یا لپ تاپ/رومیزی نیز استفاده کرد. با اجرای برنامه در مرورگر، همه اطلاعات واتساپ گوشی با لپ تاپ همگام می‌شود. برای این کار، برنامه دسکتاپ واتساپ را دانلود کرده و سپس واتساپ را روی گوشی خود باز کنید. در ادامه مراحل Settings > WhatsApp Web/Desktop > اسکن کد QR در مرورگر یا برنامه Desktop را انجام دهید.

واتساپ روی چند دستگاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی