کد خبر: ۲۵۰۵۱
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۰

اپل در iOS ۱۵.۴ قابلیت استفاده از Face ID با وجود ماسک را فراهم می‌کند

اپل ظاهرا در حال کار روی قابلیت جدیدی است تا کاربران آیفون ۱۲ و ۱۳ بتوانند حتی با وجود استفاده از ماسک برای باز کردن قفل گوشی خود از Face ID استفاده کنند.

به کزارش« نبض فناوری» طبق عکس‌های به اشتراک گذاشته توسط «برندون بوچ» در اولین نسخه بتا توسعه دهندگان سیستم عامل iOS 15.4 صفحه‌ای کشف شده که از کاربران سوال می‌کند آیا قصد دارند در حین استفاده از ماسک از Face ID استفاده کنند یا خیر.

در این تصاویر، اپل توضیح می‌دهد که «آیفون می‌توان خصوصیت‌های منحصر به فرد اطراف چشم را برای احراز هویت تشخیص دهد» اما در همین حال تاکید دارد که دقت Face ID هنگام استفاده از تمام چهره بسیار بیشتر خواهد بود. البته تمام کاربران آیفون نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند و ظاهرا فقط گوشی‌های آیفون 12 و 13 به آن دسترسی خواهند داشت.

 
 

همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد قابلیت باز کردن قفل از طریق Face ID هنگام استفاده از ماسک، در دسترس مدل‌های 2018 آیپد پرو نیز قرار نگرفته است و کاربران این دستگاه همچنان باید از روش‌های قدیمی استفاده کنند.

راه‌های جدید اپل برای باز کردن قفل Face ID

از زمان شیوع ویروس کرونا و طولانی شدن آن در سرتاسر جهان، کاربران و بسیاری از سازمان‌ها درخواست دارند تا اپل راهی برای باز کردن قفل آیفون در هنگام استفاده از ماسک به گوشی‌های خود اضافه کند. در همین حال غول فناوری نیز تاکنون تلاش‌ها مختلفی در این رابطه کرده است. به عنوان مثال در iOS 13.5 قابلیتی وجود داشت که پس از تشخیص استفاده از ماسک توسط آیفون، به سرعت از کاربران درخواست وارد کردن رمز عبور ارائه می‌شد. همچنین در iOS 14.5 کاربران می‌توانستند هنگام پوشیدن ماسک از اپل واچ خود برای باز کردن قفل استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست سیستم عامل iOS 15.4 چه زمانی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی