کد خبر: ۲۵۷۳۶
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ضعف سیستم مدیریتی عامل عقب ماندگی کشور در حوزه طب سنتی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گوهر خرد پارسیان، با بیان اینکه تفکر رو به رشد و پیش‌رو در بین مسئولان نداریم، گفت: ضعف سیستم مدیریتی باعث شده که طب سنتی در کشور رشد قابل توجهی نداشته باشد.

مسیح صدیق رحیم‌آبادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گوهر خرد پارسیان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه گیاهان دارویی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد، اظهار کرد: تا به امروزه بالای ۵۰ مقاله در حوزه گیاهان داوریی تولید و چاپ شده است. همچنین محصول دهانشویه را در این شرکت دانش‌بنیان تولید کردیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون حدود ۶۰ ساله طب سنتی در دنیا در کنار طب‌های مکمل و جایگزین تدریس می‌شود. البته کشور‌هایی مثل چین و هند از هزاران سال پیش در این حوزه فعالیت می‌کنند. در کشور ما از ۱۴ سال پیش طب سنتی نیز در دانشگاه‌ها وارد شده است تا تحقیقاتی را در این حوزه انجام دهند.

صدیق رحیم‌آبادی گفت: با این دیدگاه دو رشته طب سنتی از جمله داروسازی سنتی را راه‌اندازی کردند. از آن زمان تا به امروز دانشکده و سلامتکده راه‌اندازی شده و خدمات پزشکی و دارویی را انجام می‌دهند. اینکه کشور ما چقدر در این حوزه موفق بوده بیشتر از اینکه این بدنه موفق باشد در کنارش یکسری افراد عوام فریب و خطرناک در این زمینه وارد شدند.

وی تأکید کرد: ما تقریبا یک چهارصدم یعنی حدود ۴۰ میلیارد دلار ارزش صنعت طب و داروسازی سنتی است که اگر زعفران را کنار بگذاریم تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار بازار کشور ماست. در زمینه طب سنتی و تحقیقات وضعیت بدی نداریم. با توجه به اینکه دانشکده‌ها سال گذشته ایجاد شدند باز هم وضع خوبی در حوزه پژوهش و علم گیاهان دارویی و طب سنتی داریم، ولی در زمینه دارو‌های گیا‌هایی و گیاهان داوریی و سنتی در وضعیت نامناسبی هستیم.

مدیرعامل شرکت گوهر خرد پارسیان، گفت: این شرکت اولین شرکت دانش بنیان در حوزه طب سنتی هستم متخصصان زیادی با این شرکت همکاری می‌کنند، ولی متاسفانه بعد از گذشت ۱۰ از فعالیت تنها یک محصول را توانستیم صنعتی سازی کنیم.

وی افزود: ضعف اصلی کشور اینکه قرار نیست کار مهمی در کشور انجام شود. تفکر پیش رو و رشد یافته در بین مسئولان نداریم. ضعف سیستم مدیریتی باعث شده که طب سنتی رشد پیدا نکند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی