کد خبر: ۲۵۷۶۳
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

نحوه ارسال فکس از طریق جیمیل

ارسال فکس از جیمیل می تواند کل گردش کار کسب و کار شما را ساده کند. در ادامه نحوه انجام آن را توضیح خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»،  بدون نیاز به دستگاه فکس می‌توانید از جیمیل فکس ارسال کنید؛ در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

گوگل در حال حاضر به کاربران اجازه ارسال یا دریافت فکس مستقیماً از سرویس ایمیل جیمیل خود را نمی دهد. می توان گفت که گوگل ویژگی داخلی برای ارسال فکس ندارد. با این حال، می توانید از یک سرویس آنلاین برای کمک به ارسال فکس توسط جیمیل استفاده کنید.

برخی از این خدمات عبارتند از eFax، GotFreeFax، MyFax و FaxZero. گزینه های دیگری نیز موجود است.

چگونه با استفاده از جیمیل فکس بفرستیم

پس از ثبت نام برای سرویسی که از فکس توسط جیمیل پشتیبانی می کند(یکی از سرویس هایی که در بالا نام بردیم)، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک پیام جهت فکس کردن بنویسید

برای نوشتن یک پیام جدید، به برنامه جیمیل بروید یا به رابط وب در mail.google.com بروید و روی نوشتن در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

  1. شماره فکس گیرنده را با کد منطقه اضافه کنید

شماره فکس گیرنده را به همراه کد منطقه و دامنه ارائه دهنده فکس در قسمت To وارد کنید.

مقدار دامنه همان سرویس فکس فردی است که از آن استفاده می کنید. مثلا در eFax  به این صورت efaxsend.com است. اما، شما باید نحو دقیق آن را تأیید کنید تا سند خود را فکس کنید.

  1. فایل ها را ضمیمه کنید

اکنون می توانید محتویات فکس را اضافه کنید و فایل ها را پیوست کنید. محتویات باید در یک فایل پیوست با فرمت پشتیبانی شده مانند DOC، JPG، PDF و TXT باشد. سرویس‌های فکس معمولاً چندین پیوست را مجاز می‌سازند و هنگام ارسال فکس، محتویات فایل‌ها را با هم ترکیب می‌کنند.

برای افزودن یک فایل به یک پیام ایمیل، روی نماد Attach Files کلیک کنید، که با یک گیره کاغذ نشان داده شده و در نزدیکی پایین پنجره پیام جدید قرار دارد.

اگر از برنامه جیمیل استفاده می کنید، روی نماد گیره کاغذ که در گوشه سمت راست بالای صفحه وجود دارد ضربه بزنید.

  1. فکس را ارسال کنید

پس از بررسی مجدد محتویات فکس، می توانید روی ارسال کلیک کنید. فکس فوراً ارسال می شود و باید تأییدیه را در رابط سرور فکس خود دریافت کنید.

هنگام استفاده از یک سرویس آنلاین، فکس کردن از طریق جیمیل یک فرآیند ساده است. ممکن است مراحل بر اساس ارائه دهنده خدمات شما کمی متفاوت باشد.

پس از ثبت نام برای سرویس آنلاین فکس از طریق ایمیل، باید فکس را از آدرس ایمیل مرتبط با حساب خود بنویسید و ارسال کنید. اگر این آدرس ایمیل همان اکانت جیمیل شما نباشد، احتمالاً تلاش شما برای ارسال رد خواهد شد.

برچسب ها: فکس جیمیل
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی