کد خبر: ۲۵۷۹۱
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۸

۵۵۰ میلیارد تومان گردش مالی با اجرای طرح جهش تجارت فناوری محقق شد

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد با اجرای طرح جهش تجارت فناوری ۵۵۰ میلیارد تومان گردش مالی به واسطه فناوری محقق شده است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری، طرح جهش تجارت فناوری که توسط شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا درآمده است به دنبال افزایش مبادلات فناورانه و افزایش تولید محصولات دانش بنیان و خلاق در کشور است. این طرح با کمک ۵۳ بروکر و کارگزار این شبکه آغاز شد و تا پایان دی ماه امسال، عددی حدود ۵۵۰ میلیارد تومان گردش مالی را ثبت کرده است.

محمدصالح خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دستاوردهای این طرح تاکنون در کشور، گفت: فن بازار این طرح را با کمک کارگزاران خود آغاز کرد. کارگزارانی که در ۴ زمینه خرید و فروش محصول، سرمایه گذاری و سرمایه پذیری، انتقال دانش فنی و تامین نیازهای فناورانه به این حوزه ورود کردند.

وی افزود: با تلاش کارگزاران توانستیم تا مردادماه سال ۱۴۰۰ یعنی پایان دولت پیشین حدود ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی وعده داده شده را محقق کنیم و از آن تاریخ تا پایان دی‌ماه نیز ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز محقق شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این عدد افزوده شود.

به گفته خالقی، طی این مدت در طرح جهش تجارت فناوری، استان های یزد، اصفهان و گلستان بیشترین هم‌افزایی عرضه و تقاضا را به ثبت رساندند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی