کد خبر: ۲۵۸۴۲
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰
با فعال شدن مقابله با باج‌افزارنویسان؛

نگرانی کلاهبرداران سایبری از تعطیلی بازارهای وب سیاه

مجرمان سایبری از ناپدید شدن ناگهانی تعدادی از بازارهای برجسته و مشهور در وب تاریک یا دارک وب وحشت زده شده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، زد دی نت اعلام کرد، به دنبال تحولات مذکور برخی از این مجرمان به این فکر افتاده‌اند که آیا زمان پایان فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی آنها فرا رسیده یا خیر.

محققان امنیت سایبری در مؤسسه دیجیتال شادو، فعالیت‌های مجرمان اینترنتی را در تالارهای گفتگو و بازارهای وب تاریک که در آن مجرمان اطلاعات کارت‌های اعتباری دزدیده شده و سایر داده‌های شخصی را خریداری کرده و می‌فروشند، تجزیه و تحلیل کرده و متوجه شده‌اند که مشتریان خلافکار این مجموعه‌ها به دنبال یک سری تشنج‌ها و بسته شدن انجمن‌های مذکور، مأیوس و نگران شده‌اند.

این تحولات در زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از شرکت‌های فعال در زمینه خرید و فروش باج‌افزار، پس از اقدامی که REvil و دیگر گروه‌های باج‌افزارنویس را هدف قرار داد، نگران شده‌اند.

در ژانویه ۲۰۲۲، پیامی در یک تالار گفتگوی زیرزمینی مشهور منتشر شد دال بر اینکه وزارت امور داخلی روسیه سایتی وابسته به REvil را به عنوان بخشی از «عملیات ویژه اجرای قانون» تعطیل کرده و این کار با همکاری مشترک با آژانس‌های امنیتی آمریکایی و سرویس امنیت فدرال روسیه انجام شده است.

چند روز بعد، اعلام شد که شش مظنون دیگر به اتهام فروش اطلاعات کارت‌های اعتباری مسروقه دستگیر شده‌اند و همان اطلاعیه توقیف در انجمن‌های مخفی بیشتری منتشر شد.

به نظر می‌رسد که دیگر انجمن‌های مخفی به علت این تحولات به طور داوطلبانه فعالیت‌های خود را موقتاً متوقف کرده‌اند تا از شناسایی و دستگیری خود جلوگیری کنند.

ادمین های یکی از این انجمن‌ها با بیان اینکه به دلیل اتفاقات اخیر به مدت ۲ هفته به تعطیلات می‌روند، افزوده‌اند: از درک شما متشکریم، به زودی برمی‌گردیم، نگران نباشید.

با این حال آنان خدمات خود را متوقف کرده‌اند. یک بازار برجسته وب تاریک که تقریباً یک دهه فعال بود نیز اخیراً تعطیل شده است. مدیران این بازار هم ادعا کردند که پس از کسب درآمد کافی بازنشسته می‌شوند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی