کد خبر: ۲۵۸۵۵
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۰

اپل توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر را متوقف کرد!

پیرامون اپل و پروژه دوربین زیر نمایشگر این شرکت شایعات فراوانی منتشر شده است. به همین دلیل پیش‌تر تصور می‌شد که غول کوپرتینویی در آینده‌ای نزدیک از یک گوشی آیفون با این فناوری رونمایی خواهد کرد. با این‌حال اطلاعات اخیرا لو رفته نشان‌ می‌دهند که اپل دیگر روی توسعه دوربین زیر نمایشگر آیفون کار نمی‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، به‌نظر می‌رسد که شایعات مخابره شده پیرامون تلاش اپل برای توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر آیفون صحیح بوده است. در واقع کمپانی آمریکایی چند سالی را صرف پیش‌برد این پروژه کرد. اما سرانجام اپل در ماه ژانویه 2022 تصمیم گرفت تا تمامی تلاش‌های انجام شده در زمینه تاچ آی‌دی را به تیم توسعه‌دهنده سیستم فیس آی‌دی منتقل نماید.

اگرچه این تصمیم احتمالا غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد؛ اما در واقع این‌طور نیست. با انتشار نسخه بتای iOS 15.4 توسط اپل مشخص شد که آپدیت جدید حتی در صورت استفاده کاربر از ماسک صورت نیز قادر به بازگشایی قفل دستگاه از طریق سیستم فیس آی‌دی خواهد بود. در آینده تقریبا کلیه محصولات اپل از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. بنابراین چنان‌چه یک روش احراز هویت، عملکردی ایده‌آل از خود ارائه دهد؛ در این‌صورت کنار گذاشتن آن توسط کمپانی به هیچ وجه توجیه‌پذیر نخواهد بود.

اپل سطح انتظارات کاربران از محصولات خود را بسیار بالا برده است. از آنجا که این شرکت محصولاتی ممتاز با هزینه‌ای هنگفت را تولید می‌کند؛ لذا کلیه امکانات آن‌ها بایستی بدون کوچک‌ترین مشکل جدی عمل نمایند. از این منظر چنان‌چه فناوری فیس آی‌دی هنوز با وضعیت ایده‌آل خود فاصله داشته باشد؛ در این‌صورت بهتر است کمپانی روی اصلاح آن کار کرده و از طریق انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف به تست این مشخصه بپردازد. این فناوری پس از آماده‌سازی می‌تواند در محصولات نهایی به‌کار گرفته شود. سپس کمپانی می‌تواند روی پروژه‌های دیگر تمرکز نماید.

اپل توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر را متوقف کرد!

این سناریو برای دوربین زیر نمایشگر نیز صادق است. در حال حاضر چندین دستگاه اندرویدی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. با این‌حال عملکرد دوربین زیر نمایشگر کماکان با حالت ایده‌آل فاصله دارد. البته هیچ‌کدام از برندهای فوق به اندازه اپل محبوب نیستند و وجود هرگونه مشکل احتمالی در دستگاه‌ها بر اعتبار برند آنها تاثیر نمی‌گذارد. اما محصولات اپل به‌دلیل ماهیت لوکس خود بایستی عاری از هرگونه مشکل باشند.

به هرحال این موضوع بدان معنا نیست که اپل از عرضه آیفون ی با فناوری دوربین زیر نمایشگر صرفنظر کرده است. انتظار می‌رود که نخستین آیفون با طراحی بدون ناچ بالاخره پس از مدت چند سال روانه بازار شود. به بیان صادقانه اپل می‌توانست ایده دوربین زیر نمایشگر را به آیفون 13 پرو اضافه نماید؛ اما این اقدام با فلسفه اپل در تناقض است. بنابراین آیفون 15 پرو نخستین هندست اپل با طراحی بدون حاشیه ضخیم یا ناچ در قسمت فوقانی نمایشگر خواهد بود.

در صورت عدم وقوع اتفاقات غیرمنتظره پیش‌بینی می‌شود که آیفون 15 پرو مجهز به دوربین زیر نمایشگر در سپتامبر سال 2023 عرضه شود. اما با توجه به فاصله زمانی طولانی تا سال 2023 وقوع هرگونه اتفاقی طی این مدت امکان‌پذیر خواهد بود. اکنون صرفا می‌دانیم که طرفداران اپل از مدت‌ها قبل منتظر عرضه این قابلیت بوده و واقعا خواهان استفاده از آن در گوشی‌های آیفون هستند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی