کد خبر: ۲۵۹۴۸
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷

کاهش دردهای مفصلی و کاهش وزن با دومحصول دانش‌بنیان گیاهی

مزیت نوآورانه محصولات ایران ساخت پمادشفا و کپسول بولیپکس به علت ترکیب گیاهی متفاوت آن‌ها است که درکاهش دردهای مفصلی و کاهش وزن کاربرد دارد .

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، یکی از شرکت های دانش بنیان در کشور با تولید دو پماد گیاهی؛ اقدام به کاهش دردهای مفصلی و کاهش وزن بدن کرده است. این محصولات دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف رونق بازار داخلی و کاهش بیماری‌ها تولید شده اند.

شرکت دانش‌بنیان بوعلی دارو قم دو محصول دانش‌بنیان در حوزه سلامت دارد. اولین محصول با نام پماد شفا، کاهش دهنده درد مفاصل است و کپسول بولیپکس، محصول دانش بنیان دیگری است که کاهش دهنده وزن و توده چربی از طریق کاهش تری گلیسرید، کلسترول و هورمون محرک اشتها ( گرلین) است.

اکنون جمعیت سالمند بالای 60 سال کشورمان با رقم 8 میلیون و 231 هزار نفر، حدود 9.9 درصد جمعیت کشور است که با توجه به این آمار درصد قابل توجهی از جمعیت کشور احتمالا دچار مشکلات درد مفاصل هستند. همچنین جدیدترین تحقیقات علمی نشان می دهد که ۶۰ درصد از جمعیت کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند و ۲۲ درصد افراد بالغ با توده بدنی بالا و ۳۰ درصد کاملا چاق هستند و بقیه اضافه وزن دارند.

مزیت ترکیب گیاهی این محصولات

این محصولات هم نمونه داخلی و هم نمونه خارجی دارند. اما مزیت نوآورانه و رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه در ترکیب گیاهی متفاوتشان است. در واقع عملکرد و نتیجه بهتری ارائه می‌دهند و دارای عارضه کمتری هستند.

قیمت تمام شده کپسول بولیپکس و پماد شفا بسیار مناسب است و به علت بالا بودن قیمت ارز و وارداتی بودن محصول خارجی، قیمت این نوع محصولات اختلاف قیمت بالایی نسبت به نمونه داخلی خود دارند.

میزان اشتغالزایی این شرکت، تعداد 30 نفر به صورت مستقیم و بالای 100 نفر به صورت غیر مستقیم است.

تامین تنها دو درصد از نیاز بازار به علت مشکلات اقتصادی

این شرکت دانش‌بنیان به علت وجود محصولات دیگر و مشکلاتی مانند کمبود مواد اولیه و نبود نقدینگی لازم، اکنون قادر به تامین حدود 2 درصد از نیاز بازار و کشور را دارد و برنامه صادراتی ما نیز در صورت تسهیل در قوانین آن محقق می‌شود.

لازمه رونق تولید از نظر مدیرعامل این شرکت، کمک دولت و نهادهای مربوطه کشور برای تامین سرمایه یا تامین مواد اولیه با قیمت مناسب تر است. ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید این محصولات کاربردی در کشور حمایت می کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی