کد خبر: ۲۵۹۷۴
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

ارسال پهپاد به جو زهره+فیلم

ناسا پهپادهای پرنده مانندی را برای کاوش جو زهره در نظر می گیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، ناسا برخی از مفاهیم ماموریت آینده‌ را اعلام کرده که قصد دارد در برنامه مفاهیم پیشرفته نوآورانه ناسا NIAC مطالعه کند، از جمله طرحی خیره‌کننده برای کاوش در زهره با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پرنده‌مانند که در جو غلیظ زهره می‌چرخند و اوج می‌گیرند.

جیم رویتر، دستیار مدیر اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا  STMDدر مقر این آژانس در واشنگتن، طی بیانیه ای گفت: «مأموریت ناسا برای اکتشاف جهان نیازمند فناوری های جدید و روش های جدید انجام کارها است. مطالعه این ایده های خلاقانه اولین قدم برای تبدیل داستان های علمی تخیلی به واقعیت علمی است.

ایده ساخت کاوشگرهای پهپادی است که از سازه‌های بادی استفاده و از طبیعت الهام می‌گیرند. هر چقدر هم که این ایده عجیب به نظر برسد، با توجه به شرایط زهره، در واقع بسیار منطقی است. زهره ابرهای ضخیمی دارد که کار را برای تحقیق سخت می کنند، بنابراین کاوشگران باید به زیر ابرها بروند تا دید خوبی از سیاره داشته باشند. با این حال، فشارهای روی سطح و دما بسیار زیاد است، بنابراین کاوشگرهای قبلی تنها چند دقیقه روی سطح دوام آورده‌اند. جو غلیظ مملو از ابرهای اسید سولفوریک است اما می‌تواند برای پهپادهایی مناسب باشد که در امتداد بادهای شدید آنجا می‌چرخند.

این پهپاد در ارتفاعات بین 50 تا 60 کیلومتر، سوار بر بادهای منطقه ای و غلبه بر بادهای نصف النهاری برای دور زدن سیاره هر 4 تا 6 روز یک بار حرکت می کند.  این دستگاه دارای یک نفرومتر، بادسنج، مغناطیس سنج، یک طیف سنج جرمی، THEMIS، رادار و دوربین نور مرئی، برای مطالعات جوی و جغرافیایی است. این مطالعات شامل ردیابی الگوهای آب و هوا، تعیین اجزای اتمسفر، نقشه برداری میدان مغناطیسی زهره و ایجاد اسکن های دقیق سطح است.

می‌توانید فهرست کاملی از مفاهیم مورد مطالعه برای NIAC 2022 را در وب‌سایت ناسا مشاهده کنید.

برچسب ها: ناسا زهره جو پهپاد
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی