کد خبر: ۲۵۹۹۵
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۶

اپل ممکن است روی یک آیپد بزرگ تاشو کار کند

سال گذشته میزان فروش گوشی های تاشو بسیار بالا رفت و در این بین سامسونگ پیشتاز بود اکنون دیگر غول های فناوری به دنبال این هستند که از این غافله عقب نماند.

به گزارش «نبض فناوری»، سال گذشته، حدود 8 میلیون گوشی هوشمند تاشو فروخته شد و امسال، پیش‌بینی می‌شود که فروش بیش از 100 درصد افزایش یابد. پس از سامسونگ، هوآوی، موتورولا و تقریباً تمامی تولیدکنندگان بزرگ اندروید، نیز قرار است اواخر امسال به این گروه بپیوندد.

اولین دستگاه تاشو اپل می تواند لپ تاپ باشد

به نظر می رسد  اپل در حال کار بر روی یک آیپد/مک بوک هیبریدی تاشو با صفحه نمایش 20 اینچی است. این دستگاه شبیه لنوو ThinkPad X1 Fold خواهد بود، به این معنی که می توانید از آن مانند یک لپ تاپ تاشو استفاده کنید. این بدان معناست که به جای صفحه کلید فیزیکی باید به یک صفحه کلید مجازی بسنده کنید.

اپل در چند سال گذشته روی آی پد/مک بوک تاشو کار کرده است. خبرهای پیش از این حاکی از این است که اپل قصد دارد این دستگاه را در حدود سال 2026 عرضه کند، زمانی که انتظار می‌رود این شرکت عینک‌های واقعیت افزوده و خودروی اپل را که شایعه شده، رونمایی کند.

برنامه اپل از همان ابتدا، چندان واضح نبوده است. اوایل سال گذشته، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل دستگاهی شبیه به مایکروسافت سرفیس با دو نمایشگر مجزا و یک لولا عرضه خواهد کرد، اما این موضوع توسط مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور اپل زمانی که او ادعا کرد در جولای 2021 انکار شد که اپل ممکن است گلکسی سامسونگ را عرضه کند.

تقریباً در همان زمان، یک گزارش بلومبرگ اعلام کرد که اپل نمونه اولیه نمایشگرهای خم شونده را توسعه داده است و به سمت یک تلفن تاشو شبیه به Galaxy Z Flip می رود. بعید است آیفون تاشو تا قبل از سال 2025 وارد بازار شود.

اپل بازار تاشوها را به دقت زیر نظر دارد

طبق یک افشاگر، اپل هنوز در مورد آینده تلفن های تاشو مطمئن نیست و همچنین نگران کاستی های آنها است. به طور کلی، تلفن های تاشو حجیم، شکننده و بیشتر در معرض آسیب هستند. تلفن های تاشو معمولاً سیستم های دوربین های با کیفیت عالی را ارائه نمی دهند.

اپل در حال حاضر محبوب‌ترین تبلت‌ها را می‌سازد و یک آی‌پد تاشو به آن کمک می‌کند تا تسلط خود را بر این بازار بیشتر کند. با توجه به اینکه سامسونگ بازی خود را با Tab S8 Ultra به طرز فوق‌العاده‌ای ارتقا داده است، این برای اپل بسیار مهم است که از این قافله عقب نیافتد.

صحبت در مورد یک آیپد تاشو اولین بار در سال 2019( زمانی که یک تحلیلگر گفت که اپل در حال کار بر روی یک صفحه تاشو است که از تراشه های سری A استفاده می کند) آغاز شد و این بعدها با شایعه ای در سال 2020 تأیید شد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی