کد خبر: ۲۶۰۸۳
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱

کاهش سهم تراشه‌های اگزینوس در بازار؛ مدیاتک حرف اول را در جهان و آمریکا می‌زند

سامسونگ در سال‌های اخیر سهم چیپ‌های کوالکام و مدیاتک را در محصولاتش افزایش داده و همین موضوع باعث شده سهم تراشه‌های اگزینوس کاهش یابد. در مقابل، مدیاتک توانسته با چیپ‌های متنوعش نه تنها در سطح جهان، بلکه در ایالات متحده هم حرف اول را بزند.

به گزارش «نبض فناوری» طبق گزارش جدید شرکت‌های کانترپوینت ریسرچ و IDC، سهم تراشه‌های اگزینوس در بازار جهانی حالا کمتر از 5 درصد است و سهم آن‌ها در بازار ایالات متحده هم به کمتر از 2 درصد رسیده. این در حالی است که مدیاتک نه تنها در بازار جهانی، بلکه در ایالات متحده آمریکا هم در رده اول قرار دارد و از تمام رقبایش پیشی گرفته است.

عملکرد تراشه‌های مدیاتک در بازار
طبق گزارش اخیر، سهم جهانی تراشه‌های مدیاتک در فصل چهارم 2021 برابر 37 درصد بوده. اگرچه کوالکام توانسته سهمش را در بازار افزایش دهد و از 23 به 30 درصد برساند، اما همچنان در رده‌ای پایین‌تر از مدیاتک قرار دارد. در رتبه سوم اما اپل به چشم می‌خورد که سهم چشمگیر 21 درصدی را در بازار دارد.


تراشه‌های UNISOC هم با افزایش سهم قابل توجهی روبه‌رو شده‌اند و سهم آن‌ها از 4 به 11 درصد افزایش یافته است. در رتبه آخر هم های‌سیلیکون هواوی به چشم می‌خورد. این کمپانی که در فصل چهارم 2020 سهم 7 درصدی در بازار جهانی داشت، در 2021 سهمش به 1 درصد رسیده است.

در بازار ایالات متحده، مدیاتک توانسته بالاترین جایگاه را به خودش اختصاص دهد و به سهم 51 درصدی دست یابد. کوالکام هم در بازار این کشور سهم 47 درصدی داشته که البته درباره این آمارها کمی اختلاف‌نظر وجود دارد، بنابراین شاید کوالکام همچنین دست بالا را در آمریکا داشته باشد. هرچند با توجه به استفاده از چیپ‌های مدیاتک در گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ، احتمالا این کمپانی حرف اول را در بازار این کشور می‌زند. 2 درصد سهم باقی‌مانده هم به تراشه‌های اگزینوس و تنسور می‌رسد.


سامسونگ در سال‌های اخیر سعی کرده عملکرد تراشه‌های پرچمدارش را افزایش دهد، اما همچنان نمی‌تواند با کوالکام رقابت کند. برای مثال اگزینوس 2200 که از پردازشگر گرافیکی با معماری AMD بهره می‌برد و در گوشی‌های سری گلکسی S22 مورد استفاده قرار گرفته، اگرچه نسبت به نسل قبل عملکرد بسیار بهتری دارد، اما همچنان بسیار ضعیف‌تر از اسنپدراگون 8 نسل یک است. علاوه بر کوالکام، مدیاتک هم با دیمنسیتی 9000 یک تهدید بزرگ برای اگزینوس 2200 به حساب می‌آید.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی