کد خبر: ۲۶۱۶۲
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۸

پیشنهاد ستاد نانو برای جذب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران سنتی به حوزه‌های دانش‌بنیان

دبیر ستاد نانو با اشاره به تجربه این ستاد در اعزام شرکت‌های فناور به کشورهای چین و روسیه برای توسعه بازار آنها گفت: در نشستی که این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاران طرف‌های خارجی داشتند، بیشتر به معرفی توانمندی‌های خود پرداختند تا محصولات تولید شد و این امر نشان می‌دهد که ما به فرهنگ‌سازی در این حوزه نیاز داریم.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از تابناک، سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در رویداد "ارائه به سرمایه‌گذار استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری"  با تاکید بر حمایت از محققان ایرانی مقیم خارج، افزود: ما در این زمینه بیشتر به دنبال معرفی الگوهای مطرح در این حوزه هستیم؛ چرا که اگر در پی گردش مغزها هستیم، در واقع به دنبال متخصصان دارای دانش فنی هستیم.

وی ادامه داد: ما در این زمینه در پی این هستیم که این متخصصان تنها استاد دانشگاه نشوند؛ چرا که ظرفیت‌ها در این زمینه پر شده و توانایی جذب بیشتر وجود ندارد و این افراد به جای آنکه بر روی صندلی بنشینند و حقوق بگیرند، نسبت به توسعه یک فناوری، اقدام و از آن ارزش افزوده و ثروت آفرینی کنند.

سرکار با بیان اینکه فرهنگ توسعه دانش بنیان در کشور نهادینه شده است، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در این زمینه الگوهای موفقی را ارائه دهیم، ارزش افزوده زیادی در پی خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به ضرورت هدایت سرمایه گذاران سنتی به حوزه‌های دانش بنیان، یادآور شد: ما در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی و ترویج داریم؛ چراکه سرمایه‌گذاران سنتی بعد از سرمایه‌گذاری همواره به دنبال چرخش مالی و ارزش افزوده بالا در مدت زمان کم هستند، ولی اگر بتوانیم الگوهای موفقی را در این زمینه معرفی کنیم که دارای ارزش افزوده بالاتری است، طیف سرمایه‌های سرمایه‌گذاران سنتی نیز جذب بازار دانش‌بنیان‌ها خواهد شد.

سرکار، به برگزاری این رویداد اشاره کرد و با بیان اینکه اولین جلسه این رویداد امروز برگزار شد، اضافه کرد: جلسات دیگر این نشست نیز در آینده نزدیک نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که امروز شاهد بودیم که طرح‌های با ارزشی ارائه شد و همچنین با توجه به سوالات فنی که پرسیده شد، این رویداد جنبه‌های آموزشی نیز داشته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو به بیان تجربه این ستاد در اعزام شرکت‌های دانش بنیان به روسیه و چین به منظور توسعه بازار آنها پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و سرمایه‌گذاران کشورهای چین و روسیه برگزار شد، نمایندگان این شرکت‌ها بیشتر به بیان توانمندی‌های‌ خود پرداختند تا معرفی محصولات خود به طرف خارجی و این امر نشان می‌دهد که ما باید این شرکت‌ها را از قبل آماده می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در رویداد امروز، شرکت‌ها با آمادگی خوبی حاضر شدند، افزود: امیدوارم این جلسه به امروز ختم نشود و سرمایه گذاران با صاحبان فناوری در تماس باشند و امیدوارم در هفته‌های آینده شاهد باشیم که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از شرکت‌های حاضر در این رویداد موفق شده‌ باشند که سرمایه‌های لازم را  کسب کنند.

سرکار خاطر نشان کرد: این امر برای ما هم خوب است و بهتر از آن رضایت سرمایه‌گذاران است که بعد از ۲ تا ۳ سال خروجی‌هایی از سرمایه گذاری خود به دست آوردند. موفقیت در این عرصه موجب خواهد شد که سرمایه‌های بیشتری جذب بازار دانش‌بنیان‌ها شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی