کد خبر: ۲۶۲۰۶
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰

دیمنسیتی 8100 در بنچمارک گیک‌بنچ هم‌رده اسنپدراگون 8 نسل 1 ظاهر شد

مدیاتک هفته گذشته از دو تراشه جدید به نام‌های دیمنسیتی 8100 و 8000 رونمایی کرد. اگرچه چیپست دیمنسیتی 8100 با فرآیند تولید 5 نانومتری ساخته شده، ولی این تراشه توانسته در بنچمارک گیک‌بنچ عملکردی قابل مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 داشته باشد که با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، دیمنسیتی 8100 در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازات 924 و 3801 را به دست آورده است. در حالی که پرچمدار فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 به ترتیب به امتیازات 1200 و 3810 دست پیدا کرده است. برتری تراشه کوالکام در بخش آزمون تک‌هسته‌ای به خاطر وجود هسته قدرتمند Cortex-X1 است که تراشه مدیاتک از آن بهره نمی‌برد.

دیمنسیتی 8100 در بنچمارک گیک‌بنچ هم‌رده اسنپدراگون 8 نسل 1 ظاهر شد

بنچمارک دیمنسیتی 8100 روی گوشی ریلمی

اگرچه در این آزمایش، چیپست مدیاتک 9 امتیاز از کوالکام پایین‌تر است، اما در برخی از دیگر آزمایش‌ها توانسته این تراشه را در آزمون‌های چندهسته‌ای شکست دهد. در هر صورت، نکته مهم این‌جاست که تراشه‌ای از گروه محصولات قدرتمند میان‌رده توانسته به استانداردی در سطح چیپست‌های پرچمدار نزدیک شود. تراشه مدیاتک در بنچمارک‌های موجود بر روی گوشی ریلمی GT Neo3 آزمایش شده است.

دیمنسیتی 8100 در بنچمارک گیک‌بنچ هم‌رده اسنپدراگون 8 نسل 1 ظاهر شد

مدیاتک در چند وقت اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و نتیجه این پیشرفت‌ها را در سهم بازار خود دیده است. هفته گذشته در گزارشی اعلام شد که با توجه به کاهش سهم تراشه‌های اگزینوس، سهم بازار این شرکت حالا نه تنها در کل دنیا، بلکه در آمریکا هم در رتبه اول قرار گرفته است. این شرکت در فصل چهارم 2021 حدود 37 درصد از سهم بازار جهانی را تصاحب کرده است. در آن سو، کوالکام هم توانسته سهمش را از 23 به 30 درصد برساند، اما هنوز با مدیاتک فاصله دارد.

مدیاتک، کوالکام و اپل هیچ کدام خط تولید تراشه ندارند و از کارخانه سایر شرکت‌ها از جمله TSMC استفاده می‌کنند. سامسونگ دیگر شرکتی است که خط تولید تراشه دارد اما مشکلات خطوط تولید این غول کره‌ای باعث شده آن‌ها حرف زیادی برای گفتن در مقابل TSMC نداشته باشند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی