کد خبر: ۲۶۲۱۵
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

روش های محافظت از خود در حالت آنلاین در سال 2022

امنیت اینترنت شما برای جلوگیری از حملات سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینجا، روش‌های متعددی را برای اطمینان از تجربه مرور وب ایمن‌تر مورد بحث قرار خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»،  به رغم آگاهی از تمام خطرات اینترنت، اغلب فراموش می‌کنیم که امکان دارد به راحتی درگیر کلاهبرداری ‌شویم یا هنگام مرور، امنیت اینترنت خود را به اندازه کافی جدی نمی‌گیریم. اینگونه است که هر ماه هزاران نفر اطلاعات حساس و پول آنها را به صورت آنلاین به سرقت می رود.

از VPN برای مرور وب ایمن تر استفاده کنید

احتمالاً در چند سال گذشته نام VPN ها را شنیده اید، زیرا آنها بسیار محبوب شده اند. این پروتکل های امنیتی به کاربران این امکان را می دهد که آدرس های IP خود را مخفی کرده و ترافیک اینترنتی خود را رمزگذاری کنند تا مجرمان سایبری نتوانند به داده های خصوصی خود دسترسی داشته باشند.

برای امنیت حساب، احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید

امروزه هزاران وب‌سایت هنگام ثبت نام برای یک حساب کاربری، احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌کنند و این ویژگی همیشه ارزش استفاده را دارد. با احراز هویت دو مرحله ای، یک لایه حفاظتی اضافی در اختیار شما قرار می گیرد تا مجرمان سایبری نتوانند به راحتی به حساب های آنلاین شما دسترسی داشته باشند.

احراز هویت دو مرحله‌ای به این صورت کار می‌کند که شما باید هر گونه ورود به سیستم را از طریق حالت دیگری تأیید کنید. برای مثال، یک سایت ممکن است از شما بخواهد که ورود به سیستم را از طریق متن یا ایمیل تأیید کنید تا مطمئن شوید که واقعاً این شما هستید که می‌خواهید به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

از رمزهای عبور پیچیده استفاده کنید و مرتباً آنها را تغییر دهید

به خاطر سپردن تمام رمزهای عبور برای هر حساب کاربری که دارید سخت است و این باعث می شود که شما وسوسه شوید تا از یک کلمه عبور برای همه حساب های خود استفاده کنید؛ هرچه رمز عبور شما کوتاه تر و ساده تر باشد، شکستن آن آسان تر است.

هکرها می توانند از تکنیک های مختلف شکستن رمز عبور برای دسترسی به حساب های شما استفاده کنند. با این حال، می توانید با افزایش پیچیدگی، دسترسی به آن را بسیار سخت تر کنید.

از کلمات تصادفی یا ترکیبی تصادفی از حروف و اعداد استفاده کنید. همچنین باید به طور مرتب رمزهای عبور خود را تغییر دهید تا حساب های خود را ایمن نگه دارید. اگر حساب‌های مختلف زیادی دارید و نمی‌خواهید رمزهای عبور خود را مرتباً تغییر دهید، حداقل باید رمز عبور موارد مهم را تغییر دهید، مانند گذرواژه‌هایی که برای بانکداری یا رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند.

 نرم افزار آنتی ویروس را نصب کنید یا نسخه فعلی خود را به روز کنید

آنتی ویروس در حفظ امنیت دستگاه و داده های خصوصی شما بسیار مهم است، بنابراین نصب برخی از نرم افزارهای آنتی ویروس روی دستگاه شما باید در اولویت باشد. می تواند ویروس ها و سایر نرم افزارهای مضر را از دستگاه شما شناسایی و حذف کند. بسیاری از ارائه دهندگان آنتی ویروس VPN، کنترل های والدین و مدیریت رمز عبور را نیز ارائه می دهند که همگی می توانند شما و عزیزانتان را به صورت آنلاین ایمن نگه دارند.

از Wi-Fi های بدون رمزعمومی برای ایمنی اینترنت خودداری کنید

وقتی می‌خواهید از وب خارج از خانه و بدون مصرف داده‌های تلفن همراه خود استفاده کنید، Wi-Fi عمومی وسوسه برانگیز است. با این حال، مجرمان سایبری سرورهای عمومی را هدف قرار می دهند تا به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند. یک هکر می‌تواند خود را بین شما و نقطه اتصال سرور قرار دهد و به آنها اجازه دهد اعتبار ورود، جزئیات پرداخت، تصاویر و سایر داده‌های شخصی را که می‌توانند برای دسترسی به حساب‌های شما استفاده کنند، بدزدند.

علاوه بر این، مجرمان سایبری حتی می توانند هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی، فعالیت آنلاین شما را استراق سمع کنند. راه‌های بی‌شماری وجود دارد که از طریق آن می‌توان به حریم خصوصی شما از طریق Wi-Fi عمومی حمله کرد، بنابراین بهتر است هر زمان که می‌توانید از آن اجتناب کنید یا از VPN برای رمزگذاری ترافیک اینترنت خود استفاده کنید و ایمن بمانید.

فقط از سایت های تایید شده برای تجربه وب ایمن تر استفاده کنید

چه در حال خرید، دانلود نرم افزار، یا انجام تقریباً هر کار دیگری به صورت آنلاین هستید، همیشه به یاد داشته باشید که از وب سایت های تأیید شده استفاده کنید. این به این دلیل است که مجرمان سایبری که یا می خواهند به داده های شما دسترسی داشته باشند یا بدافزار را روی دستگاه شما نصب کنند. بنابراین، قبل از ارائه هر نوع داده حساس یا دانلود هر نرم افزار، باید بررسی کنید که آیا یک وب سایت ایمن است یا خیر.

برای بررسی ایمن بودن یک سایت، ابتدا می توانید به نوار URL در بالای صفحه نگاه کنید. اگر استفاده از آن ایمن باشد، بسیاری از مرورگرها یک نماد قفل را در کنار آدرس وب‌سایت نشان می‌دهند، بنابراین در صورتی که قفل نباشد یا دارای یک ضربدر یا خط باشد، بسیار مراقب باشید، زیرا به این معنی است که وب‌سایت تأیید نشده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی