کد خبر: ۲۶۲۵۸
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

واکنش ارز‌های دیجیتال به تحولات منطقه‌ای| بیت کوین در مدار افزایشی

ارز‌های دیجیتال همانند سایر بازار‌ها تحت تاثیر تحولات منطقه‌ای قرار گرفته به طوری که این روند طی روز‌های گذشته با افزایش یا کاهش نسبی قیمت‌ها مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال همانند سایر بازار‌ها مثل بازار طلا و دلار تحت تاثیر تحولات منطقه‌ای قرار گرفته به طوری که این روند طی روز‌های گذشته با افزایش یا کاهش قیمت‌ها مواجه شده است.

در بازار امروز بیت کوین، اتریوم، باینس کوین، تتر، سولانا، کارنادو، ریپل و برخی از ارز‌های پرطرفدار با روند افزایش قیمت مواجه بوده است. همچنین در بازار امروز یو اس دی کوین، دای نیز با روند نزولی در بازار روبرو شده است.

براساس این گزارش اتر، سکه مرتبط با بلاک چین اتریوم و دومین ارز دیجیتال بزرگ، از نظر ارزش بازار بیش از ۳ درصد افزایش یافت و به ۲۶۲۰ دلار رسید. از سوی دیگر قیمت دوج‌کوین تقریبا ثابت در ۰.۱۱ دلار بود و شیبا اینو ۰.۷ درصد افزایش یافت.

سایر توکن‌های دیجیتالی نیز با سودهای جزئی در ۲۴ ساعت گذشته معامله شدند و ترا نیز حدود ۱۴ درصد جهش کرد و به ۹۰.۹ دلار رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۷۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۱۹ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۲.۴۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. 

در زمان جنگ، دارایی‌های امن معمولا یکی از بهترین‌گزینه‌های سرمایه‌گذاران هستند. تورم در ماه‌های اخیر به یکی از مسائل اصلی اقتصاد تبدیل شده است.

عملکرد سایر توکن‌های دیجیتال متفاوت بود البته ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال افزایش داشته است. نوسانات اخیر در ارز‌های دیجیتال در بحبوحه فروش گسترده بازار و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی به دلیل بحران روسیه و اوکراین رخ می‌دهد.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی