کد خبر: ۲۶۲۷۹
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

دانشگاهی که با ماوراء بنفش به جنگ کرونا رفت

اولین پردیس دانشگاهی "بدون ویروس" برای حفظ و تداوم آموزش حضوری، در استانبول پایتخت ترکیه افتتاح شد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از یودبلیونیوز،‌ پس از شیوع کرونا، دانشگاه‌ها مجبور به تعطیلی آموزش حضوری شدند و به شیوه آموزش مجازی روی آوردند.

در این دو سال، ضررهای زیادی متوجه آموزش عالی در سراسر جهان شد که بسیاری از این ضررها جبران ناپذیر هستند.  

پس از واکسیناسیون عمومی در سطح جهان‌، دانشگاه‌ها کم کم به سمت بازگشایی آموزش حضوری پیش رفتند اما شیوع سویه‌های دلتا و اُمیکرون مجددا دانشگاه‌ها را مجبور کرد آموزش مجازی را ادامه دهند.اکنون نیز با کنترل نسبی سویه‌های جدید، دانشگاه‌ها به دنبال راهکاری برای اجرای آموزش حضوری هستند.

در این راستا و با هدف حفظ آموزش حضوری و در عین حال، کاهش شیوع کووید-۱۹، اولین پردیس دانشگاهی "بدون ویروس" در استانبول ترکیه معرفی شده است.

دانشگاه خصوصی "دوغوش" یک پردیس خود را مجهز به فناوری اشعه ماوراء بنفش کرده و به این ترتیب، چند روزی است که درهای خود را به سوی دانشجویان خود باز کرده است و کرونا ویروس را پشت درهای این دانشگاه گذاشته است.

اعضای این دانشگاه در حال بررسی مکانیسمی هستند که می‌تواند گسترش باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، هاگ‌ها و میکروارگانیسم‌های مشابه را از طریق اشعه ماوراء بنفش غیرفعال کند و همچنین این موضوع را بررسی می‌کنند که آیا این روش می‌تواند در محوطه دانشگاه علیه کووید-۱۹ اعمال شود یا خیر.

 اشعه ماوراء بنفش که به عنوان میکروب کش شناخته می شود، برای دهه ها به عنوان یک ضد عفونی کننده برای کاهش انتشار باکتری ها مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس گزارش ها، هنگامی که سطوح در معرض اشعه های بالاتر از دوز معین قرار می گیرند، ویروس ها از بین می روند.

اعضای هیات علمی این دانشگاه که تهویه و سیستم پمپ حرارتی منبع آب تازه نصب شده در پردیس جدید را بررسی کردند، به عموم مردم اطمینان دادند که تجهیزات نصب شده برای ضدعفونی و استریل کردن در نزدیکی سیستم تهویه اطراف پردیس، ایمنی تقریباً ۱۰۰% را برای همه دانشجویان و کارکنان فراهم می کند.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی