کد خبر: ۲۶۴۳۵
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

کدام ارز دیجیتال توانسته امنیت و یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند را حل کند؟

ارز دیجیتال اولانچ یکی از پیشرفته‌ترین بلاکچین‌هایی است که توانسته مشکلاتی از قبیل مقیاس پذیری، امنیت و یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند را حل کند، شبکه‌ای احداث کرده که عملکرد بهتری دارد و می‌تواند بیش از ۴۵۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد و در کمتر از ۳ ثانیه تراکنش‌ها را تأیید کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال با وجود تحولات منطقه‌ای و فراز و نشیب همچنان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری است به گونه‌ای حتی در زمان اوج تحریم‌ها و تحولات منطقه‌ای برای نقل انتقال منابع مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این گزارش سهی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

اَوِلانچ (Avalanche) یک شبکه بلاکچینی متن باز و غیر متمرکز مالی است که از یک پروتکل اجماع منحصر بفرد استفاده می‌کند. این شبکه که پیش‌تر با نام آوا (AVA) شناخته می‌شد، اولین پلتفرم قرارداد هوشمند است که می‌تواند تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه تایید کند. اوالانچ به صورت کامل از ابزار توسعه اتریوم (Ethereum development toolkit) پشتیبانی می‌کند و توکن مورد استفاده در آن، ارز دیجیتال AVAX نام دارد.

به عبارت دیگر ارز دیجیتال اولانچ، پروتکل اجماع نوآورانه‌ای ساخته است که به ایجاد اکوسیستمی با بیشترین حد مقیاس پذیری کمک می‌کند. این پلتفرم در نظر دارد که به اینترنت بلاکچین، اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp)، قرارداد هوشمند و سیستم پرداخت‌ها تبدیل شود. اولانچ پلتفرم منبع بازی را معرفی کرده است که بستری برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم آورده که بتوانند اپلیکیشن غیر متمرکز و امور مالی ابتدایی ایجاد کنند.

کدام ارز دیجیتال توانسته امنیت و یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند را حل کند؟

اولانچ یکی از پیشرفته‌ترین بلاکچین‌هایی است که توانسته مشکلاتی از قبیل مقیاس پذیری، امنیت و یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند را حل کند، شبکه‌ای احداث کرده که عملکرد بهتری دارد و می‌تواند بیش از ۴۵۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد و در کمتر از ۳ ثانیه تراکنش‌ها را تأیید کند.
پلتفرم اولانچ دارایی‌ها را جهانی مبادله و آن‌ها را به صورت غیرمتمرکز و با استفاده از قرارداد‌های هوشمند و سایر فناوری‌های کارساز، کنترل کند.

همچنین توسعه‌دهندگانی که بر روی این پلتفرم کار می‌کنند قادر هستند به راحتی برنامه‌های قدرتمند، قابل اعتماد و ایمن و شبکه‌های بلاکچین سفارشی را با مجموعه قوانین پیچیده ایجاد کرده و از زیرمجموعه‌های خصوصی یا عمومی موجود استفاده کنند.

طبق ادعای این پلتفرم، اولانچ علاوه بر سرعت بالا، امنیت قدرتمند و مقیاس‌پذیری قابل‌توجه، ویژگی‌های دیگری را هم ارائه می‌کند که می‌تواند این شبکه را از سایر پلتفرم‌های غیرمتمرکز متمایز کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ایجاد و مدیریت بلاک چین‌های سفارشی، امکان تعیین مجموعه‌ای از اعتبارسنج‌های مشخص و همچنین ذخیره و معامله دارایی‌های هوشمند دیجیتالی اشاره کرد.
استفاده از تکنولوژی نوآورانه، تیم قدرتمند، رشد قدرتمند، ساخته شده بر مبنای عدالت و برابری از ویژگی‌های برجسته اولانچ است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال AVAX

ارز AVAX توکن مورد استفاده در شبکه بلاک چین اولانچ است. حداکثر ۷۲۰ میلیون واحد از توکن AVAX وجود خواهد داشت و ۵۰ درصد از آن روی شبکه اصلی (Mainnet) توزیع خواهد شد. ارز دیجیتال AVAX به عنوان واحد اصلی شبکه اولانچ، توکن پرداختی برای عملیات درون شبکه است و پایه امنیتی شبکه را تضمین می‌کند. کارمزد‌های تراکنش که در قالب ارز دیجیتال AVAX پرداخت می‌شوند، فورا سوزانده می‌شود؛ بنابراین توکن AVAX در طول زمان کمیاب‌تر می‌شود.

کدام ارز دیجیتال توانسته امنیت و یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند را حل کند؟

پلتفرم آوالانچ و توکن آواکس AVAX توسط آزمایشگاه آوا و یا AVA Labs ایجاد شده‌اند. این آزمایشگاه توسط سه نفر به نام‌های Emin Gun Sirer که دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر را کسب کرده است، Kevin Sekninqi و Maofan “Ted” Yin بنیان گذاری شده است. Sirer از جمله بنیان گذاران و مدیرعامل پلتفرم اولانچ است. Kevin Sekninqi نیز بنیانگذار و معمار ارشد آزمایشگاه‌های AVA است. وی نامزد دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل است و تجربه تحقیق در مایکروسافت و ناسا را دارد. تدیین نیز نامزد دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل بوده است. وی اولین نویسنده پروتکل HoffStuff است که توسط پروژه Libera فیس‌بوک استفاده می‌شود.

Avalanche یک پروتکل اثبات سهام (PoS) است که به کاربران برای ذخیره سکه‌ها پاداش می‌دهد. شبکه‌های PoS به دلیل هزینه کم حملات خود مورد انتقاد قرار گرفته اند که در برخی موارد آسیب پذیری‌های جدی را نشان داده است. به گفته آزمایشگاه‌های آوا، بهمن با تغییر حاکمیت این مسئله را حل می‌کند تا همه چیز را برای یک مهاجم به دست آورد که به طور پنهانی توافق لازم را داشته باشد.

تفاوت آوالانچ با بیت کوین

سرعت انجام تراکنش‌ها در آوالانچ نسبت به بیت کوین بسیار بیشتر است. تعداد تراکنش‌های پردازش شده در بیت کوین ۷ تراکنش در ثانیه است، در حالی که در آوالانچ در هر ثانیه ۶۵۰۰ تراکنش صورت می‌گیرد. در بلاک چین بیت کوین، به چندین استخر متمرکز برای تولید بلاک نیاز است، در حالی که آوالانچ می‌تواند بدون این که ارزشی از سیستم خارج شود، میلیون‌ها تولید کننده بلاک را در جای خود قرار دهد.

صرافی‌های Binance، CoinDCX، Huobi Global، Gate.Io، OKEx و WAZIRx از ارز AVAX پشتیبانی می‌کنند و همچنین با جفت ارز‌های USD، USDT، ETH و BTC قابل مبادله است.

پلتفرم آوالانچ در واقع یکی از جدیدترین و کارسازترین پروژه‌ها در فضای جهانی و مشهور کریپتو است که سعی دارد به وسیله تجربیات ارز‌های دیجیتال موفق گذشته و ادغام آن با تکنولوژی‌های جدید، تجربه کاربری جدید برای تمامی کاربران خود داشته باشد.

اولانچ (Avalanche) شبکه اصلی خود را به همراه پلتفرم منبع باز عرضه کرده که هر کس می‌تواند در آن به راحتی اپلیکیشن‌های مالی غیر متمرکز بسازد و به شبکه بلاکچینی متصل شود که از اکوسیستمی مبتنی بر تعامل متقابل برخوردار است. عملکرد مناسب بلاکچین اولانچ (Avalanche) با برخورداری از مزایای مثبت فراوان خود توانسته مشکلاتی مانند مقیاس پذیری، قرارداد هوشمند و محافظت از حملات DDOS را حل کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی