کد خبر: ۲۶۴۵۱
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

جاسوسی دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی | حریم خصوصی افراد بیش از هر زمان دیگری در دام خطر افتاد

یکی از مشکلات دستگاه‌های هوشمند توانایی جاسوسی آن است.

به گزارش «نبض فناوری»، ساینس آلرت اعلام کرد، هوش مصنوعی انقلاب عظیمی در جهان به پا کرده است. هوش مصنوعی همان‌طور که می‌تواند مثبت باشد، همچنین جنبه‌ منفی هم دارد. دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی امکان دارد از همه جا بتواند جاسوسی کند و این امر یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود.

دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی مانند تلویزیون، یخچال، ماشین و حتی دفتر افراد می‌توانند برای فرد مشکل‌ساز شوند و جاسوسی آن‌ها را بکند. گاهی‌اوقات افراد حس می‌کنند که کسی آن‌ها را می‌بیند، اما به محض برگشتن چیز غیرعادی وجود ندارد. میلیاردها دستگاه هوشمند وجود دارد که افراد را در اتاق کار تحت نظر دارند. بسیاری از اطلاعات همچنین از طریق اینترنت منتقل می‌شود.

گوشی‌های هوشمند انقلاب بزرگی در سراسر جهان ایجاد کردند که امکان دارد کمی به ضرر افراد تمام شود. در مطالعات جدید دانشمندان کامپیوتر، مدیریت داده‌ها و حریم خصوصی را نیز مطالعه می‌کنند و دریافتند که با گسترش اتصال اینترنت به دستگاه‌های خانه، اداره‌ها و شهرها حریم خصوصی افراد بیش از هر زمان دیگری در خطر است.

هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند مانند لوازم خانگی، ماشین و خانه به گونه‌ای طراحی شده است که زندگی را برای افراد بسیار آسان کرده است و افراد کارهای روزانه خود را به لطف هوش مصنوعی به‌طور خودکار انجام می‌دهند، اما امکان جاسوسی نیز برای افراد وجود دارد؛ بنابراین افراد باید بدون ارائه اطلاعات شخصی از مزایای اتصال به اینترنت بهره‌مند شوند.

منبع/ آنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی