کد خبر: ۲۶۵۱۷
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

عینک هوشمند Ray-Ban Stories فیس بوک به زودی ویدیوهای 60 ثانیه‌ای ضبط می‌کند

عینک هوشمند Ray-Ban Stories فیس بوک وارد بازارهای بیشتری از اروپا می‌شود و غول فناوری همچنین ویژگی‌های جدیدی را برای آن‌ معرفی کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به امکان ضبط ویدیو تا 60 ثانیه توسط دو دوربین 5 مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، تاکنون کاربران با عینک هوشمند فیس بوک می‌توانستند ویدیوهای 30 ثانیه‌ای ضبط کنند اما از اوایل آوریل با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری امکان ضبط ویدیوهای 60 ثانیه‌ای برای آن فراهم خواهد شد. هرچند هنگام ضبط ویدیو یک LED که روی عینک قرر گرفته روشن می‌شود تا افراد دیگر از این فرآیند اطلاع داشته باشند، اما این ویژگی از همان ابتدا نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده بود، زیرا امکان ضبط ویدیو از طریق عینک بسیار آسان‌تر از گوشی است. به همین منظور رگولاتور حریم خصوصی ایرلند و مقامات حفاظت از اطلاعات ایتالیا خواستار شفاف‌سازی بیشتر این ویژگی بودند.

عینک هوشمند Ray-Ban Stories فیس بوک به زودی ویدیوهای 60 ثانیه‌ای ضبط می‌کند

سایر ویژگی‌های جدید عینک هوشمند فیس بوک

غول فناوری همچنین با توجه به عرضه این دستگاه در برخی بازارهای اروپایی، قصد دارد اپلیکیشن همراه عینک خود، یعنی Facebook View را به زبان‌های دیگری از جمله فرانسوی، اسپانیایی، هلندی و آلمانی در دسترس کاربران قرار دهد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند عکس‌های خود را ویرایش و اصلاح کنند و همچنین برای آپلود مستقیم آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از آن کمک بگیرند.

فیس بوک همچنین برای عینک هوشمند خود توانایی درک دستورات صوتی به زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی را فراهم کرده و همچنین نوتفیکیشن‌هایی مانند «کمبود باتری» یا «پر شدن حافظه داخلی» اکنون به این زبان‌ها نیز ارائه می‌شود.

در نهایت، فیس بوک و لوکساتیکا (Luxottica) مالک ری-بن در اوایل آوریل از 4 ترکیب رنگ و لنز جدید برای عینک هوشمند Ray-Ban Stories رونمایی خواهند کرد که با این وجود تعداد کل گونه‌های مختلف آن به عدد 28 می‌رسد. این عینک هوشمند با قیمت 299 دلار در بازارهای جدید خود عرضه خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی