کد خبر: ۲۶۵۲۷
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰

ترکیب نوستالژی با رمزارز؛ وینمپ NFT پوسته اصلی خود را به مزایده می‌گذارد

شرکت وینمپ (Winamp) که برای کاربران قدیمی ویندوز نام آشنایی محسوب می‌شود قرار است NFT پوسته اصلی این نرم‌افزار که در سال 1997 طراحی شده بود را به فروش بگذارد، بدین ترتیب وینمپ تازه‌ترین شرکتی است که با تلفیق نوستالژی و کریپتو وارد این عرصه می‌شود.

به گزارش« نبض فناوری» شرکت وینمپ (Winamp) که برای کاربران قدیمی ویندوز نام آشنایی محسوب می‌شود قرار است NFT پوسته اصلی این نرم‌افزار که در سال 1997 طراحی شده بود را به فروش بگذارد، بدین ترتیب وینمپ تازه‌ترین شرکتی است که با تلفیق نوستالژی و کریپتو وارد این عرصه می‌شود.

NFT مذکور قرار است بین 16 و 22 ماه مه (۲۶ اردیبهشت تا اول خردادماه) در پلتفرم OpenSea به مزایده گذاشته شود و در ادامه طی یک فروش جداگانه مجموع بیست NFT طراحی شده بر اساس پوسته اوریجینال این نرم‌افزار نیز به فروش گذاشته خواهد شد. تمامی عواید این مزایده به بنیاد وینمپ واریز می‌شود و از آنجا به پروژه‌های خیریه‌ای نظیر «بنیاد موسیقی غیرانتفاعی بلژیک» اختصاص می‌یابد.

این شرکت همچنین از هنرمندان دعوت کرده تا آثار مرتبط با وینمپ خود را از همین حالا تا 15 آوریل ارسال کنند، هر یک از هنرمندان منتخب این فراخوان 20 درصد مبلغ فروش NFT را نیز دریافت خواهند کرد.

 
 

گفتنی است که 19 عدد از این آثار هر کدام 100 نسخه کپی قابل فروش خواهند داشت اما بیستمین NFT (پوسته اوریجینال) تنها 97 نسخه دارد. قیمت همگی آنها 0.08 اتریوم خواهد بود که با توجه به ارزش این رمزارز در زمان نگارش مقاله، تقریبا معادل 210 دلار است.

NFT پوسته وینمپ
 
نخستین پوسته طراحی شده برای وینمپ در سال 1997

سایر جزئیات مزایده وینمپ

هنرمندان شرکت‌کننده در این طرح از فروش‌های بعدی NFT های خود که قیمت‌شان توسط فروشندگان تعیین می‌شود 10 درصد حق تالیف دریافت خواهند کرد.

«تیری اسکارز» رئیس بخش توسعه تجاری وینمپ در مصاحبه مطبوعاتی گفته خریداران این مزایده یک توکن بلاک‌چین دریافت خواهند کرد که یا به تصویر پوسته اصلی (تصویر بالا) متصل است و یا به یکی از 19 اثر هنری الهام گرفته از آن پیوند دارد.

خریداران همچنین می‌توانند تصاویر را به نمایش بگذارند، آنها را کپی یا بازتولید کنند اما مالکیتی بر روی حق کپی‌رایت آنها نخواهند داشت. به همین ترتیب هنرمندان شرکت‌کننده نیز بایست با سپردن حق مالکیت فکری آثارشان به وینمپ موافقت کنند.

به نظر می‌رسد فروش NFT های مذکور ترکیبی از تبلیغات عمومی و تلاش برای جذب سرمایه جهت احیای برند فراموش شده وینمپ باشد که سال‌های را اخیر در گوشه‌ای از دنیای فناوری مشغول خاک خوردن بوده است.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی