کد خبر: ۲۶۵۳۱
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰

موشک آرتمیس ۱ ناسا برای اولین بار به سکوی پرتاب آورده می‌شود

ناسا درتلاش است اولین موشک پروژه آرتمیس را به ماه بفرستد و در حال انتقال اسپیس لانچ سیستم، راکت و فضاپیمای اوراین به سکوی پرتاب برای انجام دورنهایی آزمایش‌ها است.

به گزارش« نبض فناوری» ناسا در صدد راه‌اندازی نهایی پروژه آرتمیس است. از اهداف این پروژه، می‌توان به فرستادن اولین زن به کره ماه اشاره کرد. حال موشک آرتمیس 1 ناسا به سکوی پرتاب آورده شده و انتظار می‌رود تا هفته‌های آینده، شاهد پرتاب آزمایشی آن باشیم.

پروژه آرتمیس ناسا، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فضایی تاریخ فضانوردی محسوب می‌شود. این پروژه کم کم آماده اقدامات نهایی می‌شود و ناسا به‌زودی می‌خواهد اولین موشک مربوط به این پروژه را به صورت آزمایشی روانه کره ماه کند. به همین ترتیب، موشک آرتمیس 1 به سکوی پرتاب آمده و آماده آزمایشات می‌شود. این موشک، قدرتمندترین راکت جهان به شمار می‌آید.

آزمایش و آماده‌سازی موشک آرتمیس 1 توسط ناسا

موشک آرتمیس 1 ناسا
 

ناسا بالأخره ابر موشک آرتمیس 1 را به سکوی پرتاب 39B خود در مرکز فضایی Kennedy آورده است. ناسا هنوز در حال آزمایش این موشک بوده تا از عملکرد صحیح تمام سیستم‌های این موشک، اطمینان حاصل کند. بنابراین انتظار می‌رود که ناسا تا هفته‌های آینده، بالأخره این موشک را به صورت آزمایشی به فضا بفرستد.

به‌زودی مسافران مهمی با این موشک روانه کره ماه می‌شوند تا اتفاق جدیدی را رقم بزنند. با این حال، ناسا هنوز نمی‌تواند این مسافران را به فضا بفرستد و باید از برطرف شدن تمام خطرات احتمالی، مطمئن شود. این سازمان فضایی آمریکایی در حال آزمایش موتورها و تضمین ایمنی سفر با موشک آرتمیس 1 است.

مطمئنا ناسا و این موشک، کار سختی را در پیش دارند. آرتمیس 1 می‌بایست فضانوردان را تا فاصله قابل توجهی از زمین دور کند. یکی از دلایل تأخیر در پرتاب موشک‌های پروژه آرتمیس، اشکالات متعددی بود که در موشک‌های آن پیش آمده بود. این مشکلات به حدی گسترده بودند که ممکن بود جان فضانوردان را از همان ابتدای پرتاب به خطر بیندازد.

موشک مورد اشاره، بزرگ‌ترین موشک فعلی زرادخانه ناسا به شمار می‌رود. در نتیجه ناسا می‌تواند به کمک آن، انسان‌ها و محموله‌های زیادی را به ماه بفرستد. طی این مأموریت، جزئیات بیشتری از ماه کشف خواهد شد. فضانوردان می‌بایست یک سری آزمایش را نیز طی این مأموریت انجام دهند که تنها در کره ماه امکان‌پذیر است.

توجه داشته باشید که موشک آرتمیس 1 ناسا تا سال 2026 آماده حمل فضانوردان به ماه نیست و تنها تا هفته‌های آینده، آماده انجام آزمایشات نهایی برای تست کارکرد صحیح می‌شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی