کد خبر: ۲۶۵۵۶
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۶

تجهیزات هوشمند ترافیکی بومی‌سازی شد؛ اتصال ۷۰ درصد نیاز بازار به متخصصان داخلی

تجهیزات هوشمند ترافیکی به انضباط شهری کمک می کند و نقشی موثر در مدیریت درست شهرهای پرجمعیت بازی می کنند.

به گزارش« نبض فناوری» با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور، شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان زیادی اعلام آمادگی کردند تا با تولید محصولات فناورانه و ارائه خدمات مبتنی بر نیازها کشور، در توسعه این حوزه ایفای نقش کنند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با حمایت از این اقدامات، تلاش کرده تا بومی سازی محصولات کاربردی در توسعه هوشمند شهری را شتاب دهد.

به طور مثال یکی از وسایل کاربردی در این حوزه، تجهیزات هوشمند ترافیکی است که با تلاش شرکت های دانش بنیان به شکلی بومی و تخصصی در کشور تولید و رانه بازار شده است. یک شرکت دانش‌بنیان هم با ورود به این حوزه اقدام به تولید بومی تجهیزات هوشمند ترافیکی کرده است و توانسته 70 درصد سهم بازار را در دست داشته باشد.

این مجموعه محصولات متنوعی در حوزه تجهیزات هوشمند ترافیکی ساخته‌ است که تابلوی پیام متغیر خبری به‌منظور آگاهی رانندگان از اخبار اضطراری مربوط به وضعیت جاده‌ها و پیام‌های ایمنی تولید شده‌ است.

کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی به‌موقع

کاربرد تابلوهای پیام متغیر خبری اطلاع‌رسانی به‌موقع به رانندگان از اخبار اضطراری مربوط به وضعیت جاده‌ها و پیام‌های ایمنی در شرایط دشوار جوی، وضعیت جاده‌ها و موارد دیگر در معابر درون‌شهری، برون‌شهری و تونل‌ها است. وجود این تابلوها باعث شده است با اطلاع‌رسانی به‌موقع به رانندگان از وضعیت مسیر پیش رو قدرت تصمیم‌گیری افراد در جهت مقابله با حوادث احتمالی تقویت و باعث کاهش تصادفات شود.

کاربرد اصلی تابلوهای پیام متغیر کنترل ترافیک است. استفاده از تابلوهای پیام متغیر نیاز به نرم‌افزارهای تخصصی دارد، این شرکت پس از طراحی، تولید و نصب این تابلوها برای بهره‌وری بیشتر اقدام به طراحی نرم‌افزار VMS کرده که امکان تطابق آن با سیستم‌های موجود مراکز کنترل و تغییرات موردنیاز مشتریان فراهم شده است.

تابلوی محدودیت سرعت هوشمند و تابلوی راهنمای ترافیکی

از محصولات دیگر این شرکت می‌توان به تابلوهای محدودیت سرعت هوشمند که بر اساس شرایط محیطی و میزان ترافیک حداکثر سرعت مجاز را به رانندگان اعلام می‌کنند، تابلوهای راهنمای ترافیکی که یکی از نوین‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای اطلاع‌رسانی به رانندگان است و تابلوی سیار هشدار انسداد مسیر اشاره کرد.

با استفاده از این تابلوهای سیار که قابلیت جابه‌جایی توسط خودروی یدک‌کش را دارا هستند، رانندگان عبوری از فاصله دور کارگاه‌های عملیاتی اجرایی را مشاهده و می‌توانند نسبت به تغییر مسیر به‌موقع و انحراف از مسیر منتهی به عملیات اجرایی اقدام کنند.

تولید چراغ راهنمایی، تابلوی کنترل مسیر و آشکارسازی بیشتر مسیرهای تردد

تابلوی کنترل مسیر، چراغ راهنمایی، چراغ نشانگر مسیر و کنترلر و مودم تابلوهای ترافیکی هوشمند از دیگر محصولات هستند. تابلوهای کنترل مسیر به‌منظور هدایت ترافیک به خطوط موردنظر در جاده‌ها، اتوبان‌ها، خیابان‌ها، تونل‌ها، پارکینگ‌ها، عوارضی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چراغ نشانگر مسیر جهت آشکارسازی بیشتر مسیرهای تردد از قبیل باند فرودگاه‌ها، جاده‌ها، بزرگراه‌ها، تونل‌ها، ایستگاه‌های عوارضی و موارد دیگر بکار می‌رود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی