کد خبر: ۲۶۵۶۵
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۰

نحوه ساخت ریلز اینستاگرام (Reels) [آموزش تصویری گام به گام]

اگر کاربر حرفه‌ای تیک تاک باشد، حتما با ویژگی ریلز اینستاگرا آشنا هستید. در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت ریلز اینستاگرام را به‌صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم. همراه با باشید.

به گزارش«نبض فناوری»ریلز درواقع ویدیو‌های کوتاهی هستند که شما آنها ضبط و ادیت می‌کنید و مستقیما از طریق پلتفرم، آنها را با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارید. پلتفرم تیک تاک بود که اولین بار این ویژگی را معروف کرد.

شما می‌توانید برای Reels یا همان ویدیوهای کوتاه خود، موسیقی بگذارید یا اینکه بخشی از یک محتوا که در پلتفرم دیگری منتشر شده را در پیج خود، پروموت کنید. این قابلیت بیشتر توسط یوتیوبرها و تولیدکننده‌های محتوا استفاده می‌شود. برای مثال، اگر می‌خواهید توجه بیشتری را به سمت ویدیوهای یوتیوب خود جلب کنید، می‌توانید یک کلیپ کوتاه و سریع به حالت Reel ایجاد کنید و سپس، مخاطبان خود را به سمت ویدیوی کامل، هدایت کنید.

اگر با نحوه ساخت ریلز اینستاگرام آشنا نیستید، ما در این مقاله، آموزش ساخت Reels در اینستاگرام را به شما توضیح می‌دهیم.

نحوه ساخت ریلز اینستاگرام

قبل از آموزش نحوه ساخت ریلز اینستاگرام ، بد نیست کمی با عملکرد این ویژگی در پلتفرم اینستاگرام آشنا شویم. اینستاگرام در سال 2020، ریلز را برای رقابت بهتر با تیک تاک در پلتفرم خود راه‌اندازی کرد.

نحوه ساخت ریلز اینستاگرام (Reels) [آموزش تصویری گام به گام]

تیک تاک در آن زمان کاملا شناخته شده بود و محبوبیت زیادی داشت. با شروع کووید 19 و اولین دوره‌های قرنطینه، محبوبیت این پلتفرم و مخاطبان آن از قبل هم بیشتر شد.

اینستاگرام با راه‌اندازی ریلز قصد داشت کاربران خود را که روز به روز، بیشتر به سمت تیک تاک می‌رفتند را همچنان حفظ کند. ریلز اینستاگرام هم مثل تیک تاک، کوتاه و جذاب هستند و حداکثر زمان هر ریل، 60 ثانیه است.

کلیپ‌های کوتاه ریلز، برخلاف پست‌های ویدیویی بلند، دسته‌بندی مخصوص خود را دارند. علاوه بر این، راحت‌تر در پلتفرم اینستاگرام دیده می‌شوند؛ حتی توسط کسانی که شما را فالو نکرده‌اند. حتی یک تب مخصوص هم برای آنها در رابط کاربری اینستاگرام در نظر گرفته شده است.

بیش از این به حاشیه نمی‌پردازیم و به آموزش نحوه ساخت ریلز اینستاگرام می‌پردازیم؛ همراه ما بمانید.

آموزش ساخت Reels در اینستاگرام

در مرحله اول از آموزش نحوه ساخت ریلز اینستاگرام باید اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام را در گوشی اندرویدی یا آیفون خود باز کنید. در قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر، روی گزینه Your story بزنید یا اینکه انگشت خود را روی نمایشگر از چپ به راست بکشید،‌ تا مستقیما دوربین استوری اینستاگرام باز شود.

در بین گزینه‌هایی که در قسمت پایین نمایشگر دیده می‌شود، گزینه Reel را انتخاب کنید.

آموزش ساخت Reels در اینستاگرام

در مرحله بعد، روی قسمت ضبط ویدیو که به شکل یک مربع است، ضربه بزنید تا ویدیوی کوتاه ریلز شود. اگر می‌خواهید افکت یا موسیقی به ریلز اینستاگرام اضافه کنید، در این قسمت می‌توانید این کار را انجام دهید. در قسمت ادیت ویدیو هم گزینه‌هایی برای اضافه کردن افکت و موسیقی وجود دارند.

آموزش ساخت Reels در اینستاگرام

پس از اضافه کردن موسیقی یا افکت در این قسمت، می‌توانید گزینه Preview را انتخاب کنید و پیش‌نمایشی از ویدئو، افکت و موسیقی را ببینید. با پیش‌نمایش این فرصت را دارید که ویدیوی کوتاه ریلز را بررسی کنید تا بتوانید قبل از پست کردن، ایرادهای آن را برطرف کنید.

بعد از اینکه کارتان در این قسمت تمام شد، گزینه Next را انتخاب کنید. در مرحله بعدی از آموزش نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام می‌توانید کپشن، عکس پروفایل و تگ‌ها را انتخاب کنید. اگر به ویدیوی خود،‌ موسیقی اضافه کرده‌اید، می‌توانید اسم فایل صوتی را در این قسمت تغییر دهید.

آموزش ساخت Reels در اینستاگرام

اسکرول کنید و گزینه Next را انتخاب کنید. در صفحه بعدی که ظاهر می‌شود، گزینه Share را بزنید تا ویدیو پست شود. پس از پست کردن، ریلز شما برای تمامی کاربران تب ریلز نمایش داده می‌شود.

منبع: تکراتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی