کد خبر: ۲۶۵۸۶
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰
تا سال ۲۰۲۵؛

ووهان به دره ماهواره ها تبدیل می شود

شهر ووهان در مرکز چین تا سال ۲۰۲۵ صد میلیارد یوان (معادل ۱۵.۷ میلیارد دلار) در صنایع مختلف فضایی سرمایه گذاری می‌کند تا با تقلید از دره سیلیکون آمریکا به "دره ماهواره‌ها" تبدیل شود.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، شهرهای مختلف چین وظایف مختلفی را در حوزه توسعه صنعت فضایی چین برعهده گرفته‌اند و بر اساس اطلاعیه مقامات محلی ووهان، به شرکت‌های مختلف تا سقف ۵۰ میلیون یوان (۷.۸۸ میلیون دلار) مشوق‌های مالی برای تکمیل پروژه‌های مربوط به ساخت ماهواره، موشک و فضاپیما ارائه خواهد شد.

این مبالغ شاید در مقایسه با دیگر بودجه‌های اختصاص یافته به توسعه طرح‌های فناورانه در چین، اندک به نظر برسد، اما نشانگر تلاش عمیق چین برای تبدیل شدن به یک قدرت فضایی بزرگ تا سال ۲۰۳۰ است.

چین به دنبال تولید مجموعه‌های عظیمی از ماهواره‌های تجاری است که می‌توانند خدماتی از قبیل اینترنت پرسرعت برای هواپیماها تا ردیابی محموله‌های زغال سنگ را ارائه دهند. مقامات شهر ووهان شرکت‌های فناوری را به استفاده از تجهیزات، نرم افزار و خدمات چینی تشویق می‌کنند.

اگر یک شرکت از محصولات داخلی برای تولید بیش از ۱۰ درصد از بخش‌های ماهواره‌های مختلف و همچنین فضاپیماها استفاده کند، مشوق‌های مالی تا سقف ۱۵ میلیون یوان دریافت خواهد کرد. اگر این رقم به ۳۰ درصد افزایش یابد میزان مشوق‌های مالی به ۵۰ میلیون یوآن افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی