کد خبر: ۲۷۵۵۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۹

1754 تجهیز آزمایشگاهی صنعت گیاهان دارویی را در مسیر توسعه قرار داد

به اشتراک گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی از جمله تمهیداتی است که دسترسی به این دستگاه ها را تسهیل و پژوهشگران را در مسیر کاربردی کردن پژوهش ها یاری می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، تجهیزات و دستگاه‌هایی که خرید یا تولید مجدد آنها هزینه زیادی برای متقاضیان استفاده از آنها دارد به همین دلیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکار به اشتراک گذاری این تجهیزات را انتخاب کرده است تا به کمک این فرآیند؛ دسترسی به دستگاه‌های کاربردی آزمایشگاهی تسهیل و تسریع شود.

یکی از حوزه هایی که با این روش، در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته و پژوهشگران آن توانسته اند با دسترسی آسان تر به تجهیزات مورد نیاز خود، پژوهش هایی کاربردی تر انجام دهند، صنعت گیاهان دارویی است که در حال حاضر 1 هزار و 754 تجهیز آزمایشگاهی مرتبط با این حوزه توسط 39 مجموعه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است.

«یوک مغناطیسی»، «کوره الکتریکی مافلی»، «کوره عملیات حرارتی کریستال های تی ال دی»، «کروماتوگراف گازی»، «پمپ خلاء بالا»، «پرس هیدرولیک»، «میز آزمون شعله چرخشی»، «میکرو اهم متر»، «مولد تابع دلخواهم، «منبع تغذیه دوبل دیجیتالی»، «منبع نوری کالیبراسیون طیفی»، «آشکارساز گاما»، «تونل باد مدار بسته مادون صوت»، «دستگاه آزمون ضربه آیزود و شارپی» و غیره از جمله این محصولات است.

در این اتفاق مجموعه هایی چون آزمایشگاه مرکز ابررایانش ملی شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان، آزمایشگاه آکوستیک و ارتعاشات پژوهشگاه نیرو، آزمایشگاه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزمایشگاه اندازه گیری وخصوصیت یابی سلولهای خورشیدی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران مشارکت دارند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی