کد خبر: ۲۷۵۶۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

مرسدس AMG C43 جدید معرفی شد؛ 400 اسب قدرت با 4 سیلندر

سال گذشته بود که کمپانی مرسدس بنز از نسل پنجم C کلاس با کد اتاق W206 رونمایی کرد. حالا به فاصله چند ماه، کمپانی محبوب آلمانی تصمیم گرفته نسخه AMG از این خودروی پرفروش را معرفی کند. اولین عضو مزین به این نشان اسپرت، C43 است که به عنوان مدل ۲۰۲۳ به فروش خواهد رسید. نکته جالب اینکه مرسدس AMG C43 2023 بجای موتور شش سیلندر با موتور چهار سیلندر عرضه خواهد شد و بیش از 400 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»،مرسدس AMG C43 2023 در مقایسه با مدل استاندارد چهره اسپرت و جذاب‌تری دارد. شاخص‌ترین ویژگی ظاهری این نسخه جلوپنجره معروف به پانامریکانا است که در تمامی محصولات AMG دیده می‌شود.

در طراحی سپر هم بازنگری‌هایی انجام شده و ساختار عضلانی‌تری دارد. در مدل استاندارد مرسدس بنز C کلاس، از یک نوار کرومی در اطراف شیشه‌های جانبی استفاده شده، اما در نسخه AMG C43 نوار مشکی رنگ جای آن را گرفته است.

 
 
 

در نمای عقب با دقت در چهار خروجی اگزوز گرد و اسپویلر کوچک موجود روی صندوق، می‌توان C43 را از مدل استاندارد تشخیص داد.

مرسدس AMG C43 2023
 

در زیر کاپوت مرسدس AMG C43 همان موتور ۲ لیتری توربوشارژ معروف قرار دارد. این موتور چهار سیلندر که با کد M139 شناخته می‌شود، به سیستم هیبرید نرم ۴۸ ولتی مجهز شده و قادر است ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ میلیون متر گشتاور تولید کند. البته در شتاب‌گیری‌های سریع ۱۳ اسب بخار دیگر به خروجی این موتور اضافه می‌شود. همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسل قبلی C43 نیروی خود را از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر دریافت می‌کند. این موتور ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کرد.

مرسدس AMG C43 2023
 

مرسدس بنز تاکید می‌کند با وجود استفاده از موتور توربو، خبری از تاخیر یا توربو لگ در C43 نیست، زیرا شفت توربوشارژر به یک موتور برقی۱.۶ اینچی متصل است. این تکنولوژی که از فرمول یک اقتباس شده، تا وارد عمل شدن گازهای خروجی اگزوز، تغذیه توربوشارژر را برعهده گرفته و از تاخیر در شتابگیری جلوگیری می‌کند.

 

نیروی تولیدی موتور مرسدس AMG C43 از طریق یک گیربکس ۹ سرعته چندکلاچه خودکار به سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شود. به گفته اشتوتگارتی‌ها سیستم 4Matic در این خودرو طوری تنظیم شده که ۳۱ درصد از نیرو را به محور جلو و ۶۹ درصد از آن را به محور عقب هدایت می‌کند.

مرسدس AMG C43 2023
 

با اتکا به این قوای محرکه، سدان اسپرت ژرمن‌ها شتابی برابر با ۴.۶ ثانیه دارد. حداکثر سرعت آن هم در ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. البته چنانچه مشتری خودروی خود را با رینگ‌های آپشنال ۱۹ یا ۲۰ اینچی سفارش دهد، نهایت سرعت به ۱۶۵ مایل یا ۲۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در حالت استاندارد این خودرو روی رینگ های ۱۸ اینچی حرکت می‌کند.

 

برای رانندگی با مرسدس AMG C43 حالت‌های مختلفی تعریف شده که عبارتند از راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، شخصی ساز و شروع مسابقه‌ای (Race Start). این خودرو در حالت استاندارد از سیستم کنترل سواری با جذب ضربه تطبیقی و همچنین چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر بهره می‌برد.

وظیفه متوقف کردن مرسدس AMG C43 به کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب محول شده است.

مرسدس AMG C43 2023
 

همانند نسخه استاندارد، C43 هم کابینی مشابه با نسل جدید S کلاس دارد. البته برای ایجاد تمایز هم که شده این مدل اسپرت دارای ویژگی‌های اختصاصی خود است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از فرمان و صندلی‌های اسپرت AMG، پدالهای AMG و دوخت قرمز رنگ. در پشت فرمان C43 یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی اطلاعات مورد نیاز راننده را ارائه می‌کند. سیستم اینفوتینمنت هم به وسیله نمایشگر مرکزی ۱۱.۹ اینچی مدیریت می‌شود.

مرسدس AMG C43 2023
 

در رابطه با قیمت فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما رقم نهایی با ۵۶,۵۰۰ دلار مربوط به نسل پیشین C43 نباید تفاوت زیادی داشته باشد. به عبارت دیگر می توان گفت مرسدس AMG C43 2023 قیمتی نزدیک به ۶۰ هزار دلار خواهد داشت. ناگفته نماند این خودرو اواخر امسال به نمایندگی‌های مرسدس در ایالات متحده خواهد رسید.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی