کد خبر: ۲۷۵۷۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک درباره رعایت قوانین توئیتر

کمیسر اتحادیه اروپا تیری برتون خطاب به ایلان ماسک اعلام کرده که توئیتر باید قوانین پیشین خود در انتشار محتوا را رعایت کند.

به گزارش «نبض فناوری»،بروکسل به ایلان ماسک هشدار داده است که توئیتر تحت مالکیت او باید قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا را رعایت کند، در غیر این صورت با جریمه های سنگین یا حتی ممنوعیت مواجه خواهد شد و زمینه را برای یک جنگ جهانی نظارتی بر سر آینده پلت‌فرم رسانه های اجتماعی فراهم می کند.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازار داخلی، به فایننشال تایمز گفت که ایلان ماسک باید قوانین مربوط به تعدیل محتوای غیرقانونی و مضر را پس از پذیرفتن پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری توسط توئیتر رعایت کند.

برتون گفت: ما از همه استقبال می کنیم  اما قوانین و شرایطی داریم. ایلان، شما خوش آمدید اما ما قوانینی داریم و این قوانین شما نیست که در اینجا اعمال می شود.

ماسک روز دوشنبه گفت که "آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است" و توئیتر را به عنوان "میدان شهر دیجیتالی که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می گیرد" توصیف کرد.

هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک درباره رعایت قوانین توئیتر

نظرات برتون، یکی از بانفوذترین رگولاتورهای دیجیتال اروپا، تنها چند روز پس از امضای قانون جدید بروکسل است که فناوری بزرگ را مجبور می‌کند تا محتوای آنلاین را با شدت بیشتری کنترل کند.

ماسک در ارائه پیشنهاد خود برای توئیتر، برنامه‌های خود را برای کاهش سیاست‌های تعدیل محتوای پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی مشخص کرد و خود را «خواهان آزادی بیان» توصیف کرد. سیاستمداران جمهوری‎خواه در ایالات متحده امیدوارند که این توافق بتواند راه را برای بازگشت دونالد ترامپ به توئیتر پس از آنکه به دلیل نقض مکرر قوانین خود در مورد سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست ممنوع شده بود، هموار کند.

کمیسر اتحادیه اروپا که در مذاکره با قانون جدید خدمات دیجیتال نقش کلیدی داشت، هشدار داد که عدم انطباق توئیتر با قوانین، باعث ممنوعیت این پلتفرم در اروپا می شود. وی گفت: هرکسی که بخواهد از این بازار بهره مند شود، باید قوانین ما را رعایت کند. هیئت مدیره توئیتر باید مطمئن شود که اگر در اروپا فعالیت کند، باید تعهدات خود را انجام دهد، بر این اساس،  هر فعالیتی که در فضای آفلاین غیرقانونی است، در فضای آنلاین نیز مجاز نبوده و غیرقانونی محسوب می‌شود.

هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک درباره رعایت قوانین توئیتر

وی افزود: «اگر توئیتر از قانون ما پیروی نکند، تحریم‌هایی برای آن وجود دارد، در ابتدا کاهش 6 درصد از درآمد و در صورت ادامه، فعالیتش در اروپا ممنوع می‌شود».

قانون خدمات دیجیتال امثال توئیتر را مجبور می‌کند تا نحوه برخورد با محتوایی مانند اطلاعات نادرست و تبلیغات جنگ را برای تنظیم‌کننده‌ها فاش کنند. قوانین پیشگامانه بخشی از فشار بزرگتر بروکسل برای محدود کردن قدرت پلتفرم های آنلاین بزرگ از جمله فیس بوک و گوگل است.

ماه گذشته، اتحادیه اروپا همچنین از قانون بازارهای دیجیتال با هدف محدود کردن قدرت فناوری های بزرگ، از جمله ممنوعیت پلتفرم هایی که خدمات خود را نسبت به رقبای خود تبلیغ می کنند، رونمایی کرد.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی