کد خبر: ۲۷۵۷۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۱

آمریکا و ۵۵ کشور به ایجاد قوانین جهانی برای اینترنت متعهد شدند

آمریکا و ۵۵ کشور جهان تعهدنامه سیاسی برای اعمال قوانین مربوط به اینترنت برپایه ارزش های دموکراتیک امضا کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، این در حالی است که آمریکا روسیه را به اختلال در اینترنت (به عنوان بخشی از حملات خود به اوکراین) متهم کرده است.

این تعهدنامه که اعلامیه آینده اینترنت نام گرفته علاوه بر دفاع از حقوق بشر، ترویج جریان آزاد اطلاعات و حمایت از حریم خصوصی کاربران قوانینی برای اقتصاد دیجیتال در حال رشد وضع و همچنین گام هایی برای مقابله با دو موردی وضع می کند که به گفته مقامات دولت بایدن (رییس جمهور آمریکا) مدل جدید و خطرناک سیاست گذاری اینترنتی در کشورهایی مانند روسیه و چین است.

یکی از مقامات در این باره می گوید: به آنچه روسیه انجام می دهد و برخی از گام هایی که چین برمی دارد، نگاه کنید. من تصور می کنم این تعهدنامه واکنشی به این نوع گرایش‌های «شکاف اینترنتی» تعدادی از کشورهای اقتدارگرا در سراسر جهان است.

این اعلامیه نسخه اصلاح شده ای از تلاش های کاخ سفید در سال گذشته برای گردآوری ائتلافی از دموکراسی ها درباره چشم اندازی برای یک وب باز و آزاد است.

برخی از کشورهای امضا کننده این اعلامیه شامل استرالیا، آرژانتین، بلژیک، کانادا، دانمارک، گرجستان، آلمان، یونان، رژیم صهیونیستی، ایتالیا، ژاپن، هلند، انگلیس و اوکراین هستند.

منبع/ مهر 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی