کد خبر: ۲۷۶۳۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰
مشکل اخیر قاتل اتریوم؛

چرا شبکه سولانا قطع شد؟

شبکه سولانا که به قاتل اتریوم مشهور است، در ساعات اخیر به دلیل افزایش استفاده از ربات ها برای ایجاد NFT، دچار قطعی شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، شبکه بلاکچین سولانا در چند ساعت اخیر دچار قطعی عمده شده است. خرابی فعلی ناشی از افزایش استفاده از ربات بوده، مشکلی که به اصطلاح این قاتل اتریوم، از زمان راه‌اندازی تا به شهرت رسیدن، درگیر آن بوده است.

شبکه بتای اصلی سولانا در ماه‌های اخیر با ازدحام افزایش پذیرش مواجه شده که اغلب سهولت تراکنش‌های کاربران را محدود می‌کند.

ازدحام شبکه اغلب در طول ضرب عمده NFTها اتفاق افتاده و در این بین، خریداران از ربات ها برای شکست دادن رقابت استفاده می کنند.

سولانا در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ گزارش کرد: تولید بلاک در شبکه بتای اصلی سولانا متوقف شده است. اپراتورهای اعتبار سنجی باید برای راه اندازی مجدد در mb-validators در Discord آماده شوند.

یک به‌روزرسانی دیگر از سوی تیم توسعه سولانا تأیید کرد که خرابی‌ها در نتیجه «میزان قابل توجه تراکنش‌های ورودی» از ربات‌های ضرب NFT است. ربات ها سعی کردند تا ۴ میلیون تراکنش در ثانیه را انجام دهند، تلاشی عظیم که گره های اعتبارسنجی را مسدود کرد.

در زمان نوشتن این گزارش، اعتباردهنده‌های شبکه در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی مجدد شبکه سولانا هستند که با توجه به یک اتفاق مشابه در ماه سپتامبر سال گذشته، ممکن است پنج تا هشت ساعت طول بکشد.

علاوه بر این، اعتباردهنده‌ها در حال بررسی اجرای یک بلاک موقت بر روی برنامه های معروف ضرب NFT از جمله کندی ماشین (Candy Machine) از متاپلکس (Metaplex)، مجیک ادن (Magic Eden) و همچنین اوپن سی هستند.

قابل ذکر است که آخرین قطعی مانند گذشته منجر به توقف دائمی شبکه نشد. با این حال، شدت تراکنش‌های اسپم به این معنی است که فقط تعداد کمی از اعتباردهنده‌ها با ظرفیت محاسباتی بالا هنوز آنلاین هستند. از این رو، یک راه‌اندازی مجدد گروهی لازم است تا تمام اعتبارسنجی‌ها به سرعت بازگردند و شبکه در جریان کامل قرار گیرد.

قطعی اخیر شبکه سولانا باعث شده قیمت سکه آن از حدود ۹۶ دلار به ۸۹.۵۴ افت کند.

منبع/ اقتصاد آنلاین

برچسب ها: بلاکچین سولانا NFT
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی