کد خبر: ۲۷۶۵۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

رد کمک های رمزارزی به ویکی پدیا

بنیاد ویکی مدیا که ویکی‌پدیای آنلاین را راه اندازی کرده است پذیرش کمک‌های مالی به صورت رمزارز را در زمینه‌های محیطی و دیگر زمینه‌ها متوقف می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، ویکی‌مدیا پس از یک بحث سه ماهه که تأثیر زیست‌محیطی بیت‌کوین در آن بحث اصلی بود، تصمیم گرفته که از پذیرش کمک‌های به صورت رمزارز خودداری کند.

این تصمیم در پاسخ به رای گیری عمومی در مورد پیشنهادی به بنیاد از سوی مؤسسه مالی وایت (که با نام کاربری GorillaWarfare شناخته می شود) اتخاذ شد، استدلال کرد که پذیرش کمک های مالی در ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، بیت کوین کش و اتر نشان دهنده تایید کوین های دیجیتال است.

بدون احتساب حساب‌های جدید و کاربران ثبت‌نشده، از کمتر از 400 کاربر که رای دادند، 71.17 درصد دیگر از رد کردن پذیرش رمزارز پشتیبانی کردند.

وایت با استناد به تصمیم موزیلا در اوایل سال مبنی بر توقف پذیرش کمک‌های مالی در رمزارز، استدلال می‌کرد که ویکی‌پدیا با پذیرش کمک‌های ارز دیجیتال خطر آسیب رساندن به اعتبار خود را دارد.

ویکی‌مدیا بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و اتر را از طریق BitPay می‌پذیرد. وایت نیاز بیت کوین و اتر به مقادیر بسیار زیاد انرژی را مورد توجه قرار داد، در حالی که اشاره کرد که ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست دیگری نیز وجود دارند، اگرچه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ماینرهای کریپتو که از قدرت محاسباتی زیادی برای تایید تراکنش ها با استفاده از PoW استفاده می کنند، به دلیل آسیب رساندن به محیط مورد انتقاد قرار گرفته اند.

با این حال، ماینرها با استفاده از منابع انرژی پایدارتر برای عملیات ماینینگ خود به طور فعال با چنین انتقاداتی مقابله می کنند. علاوه بر این، حامیان بیت کوین استدلال می کنند که ماینرها می توانند به ایجاد تغییر در انرژی پاک کمک کنند.

در همین حال، شبکه اتریوم روی انتقال به مدل «اثبات سهام» برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها کار می‌کند که انرژی کمتری مصرف می‌کند، اگرچه سوئیچ با تاخیرهای طولانی‌مدت مواجه شده است.

ویکی‌مدیا در را برای احتمال از سرگیری پذیرش رمزارز باز گذاشت و گفت که به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی