کد خبر: ۲۷۶۶۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۰

همه‌گیری کرونا به تحول جهانی در فناوری دیجیتال منجر شد

شیوع کرونا، نیاز جوامع به بهره‌برداری‌های گسترده‌تر از فناوری‌های دیجیتال را بیشتر کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان و تاثیرات مختلف آن، بر روابط کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با فناوری‌های دیجیتال تاثیر عمیقی گذاشته است.

شاید پیش از این همه‌گیری، وابستگی جهانی ما به فناوری دیجیتال، همه جوانب جامعه، از آموزش و پرورش تا بهداشت را تحت‌تاثیر قرار نداده بود. به تبع همه‌گیری کرونا، کار از راه دور، آموزش از راه دور و تجارت الکترونیک در سراسر کشورها افزایش یافته و همچنین کسب‌وکارها، بیش از پیش، به استفاده از ابزارهای دیجیتال جذب شده‌اند.

ضرورت دسترسی ایمن به داده‌های داخل کشور

دولت‌ها، کسب‌وکارها و دانشگاه‌ها به سرعت توانایی‌های هوش مصنوعی را برای کمک به واکنش در برابر بحران و همچنین نیاز به دسترسی به‌موقع، ایمن و قابل‌اعتماد به داده‌ها در داخل کشورها و مرزها درک کرده‌اند و اشتراک جهانی و همکاری در داده‌های تحقیقاتی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

با این حال، این فعالیت‌های مبتنی بر اینترنت و پهنای باند، باعث ایجاد تقاضای اتصالات با کیفیت بالا شده و به شکاف‌های دیجیتالی موجود دامن زده است.

ایجاد محیطی مناسب برای مجرمان اینترنتی

این موضوعات، نیاز به رویکردی فراگیرتر برای تحول دیجیتال را تقویت می‌کنند. علاوه بر سرعت بخشیدن به کار از راه دور و افزایش سطح تجارت الکترونیکی، شیوع ویروس کرونا همچنین یک محیط مناسب برای مجرمان اینترنتی ایجاد می‌کند.

آژانس‌های امنیتی دیجیتال در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصاد، بلافاصله با به صدا درآوردن زنگ هشدار و پشتیبانی از اپراتورهایی که انجام فعالیت‌های پراهمیت را، به‌ویژه در بخش بهداشت، بر عهده دارند، واکنش نشان دادند. بسیاری از این آژانس‌ها، راهنمایی‌های لازم در مورد جمع‌آوری، پردازش و اشتراک اطلاعات شخصی برای پشتیبانی از ردیابی تماس و سایر اقدامات پاسخگویی صادر کرده‌اند.

اثرات طولانی‌مدت همه‌گیری این ویروس بر تحول دیجیتال هنوز در حال ظهور است. ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با ارائه راهکارهایی مبتنی بر پیشرفت نوین جامعه جهانی، در تلاش برای اجرایی کردن وضعیت بهینه‌ای برای اقتصاد دیجیتال به‌عنوان نقطه عزیمت سیاست‌گذاران برای شکل‌گیری آینده دیجیتالی قدرتمندتر و فراگیر است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی