کد خبر: ۲۷۷۲۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۰
ترس شدید در بازار رمزارزها؛

سرمایه گذاران نهادی در حال فروش گسترده بیت کوین

صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین هفته گذشته ۱۳۳ میلیون دلار از سرمایه خود را دست دادند،ای بزرگترین خروج از ژوئن سال گذشته بوده است.

به گزارش «نبض فناوری»، طبق آخرین نسخه گزارش کوین شیرز، جریان هفتگی صندوق های ارز دیجیتال، مجموع خروجی صندوق ارز دیجیتال برای هفته منتهی به 29 آوریل بالغ بر 120.1 میلیون دلار بوده است.

خروجی 132.7 میلیون دلاری از صندوق های بیت کوین در هفته گذشته، خروجی ماهانه ماه آوریل را به 310.8 میلیون دلار رساند.

آخرین باری که صندوق های بیت کوینی شاهد این میزان خروج در یک هفته بودند، طی یک روند نزولی قوی در ژوئن 2021 بود که در نتیجه ترس مردم در پی اخبار توقف پرداخت های بیت کوین برای خودروهای تسلا به دلیل نگرانی های زیست محیطی و ممنوعیت ماینینگ کریپتو در چین بود.

کوین شیرز در این گزارش خاطرنشان کرد که دلیل محکمی در مورد اینکه چرا سطح مشابهی از تمایلات نزولی در بین سرمایه‌گذاران در ماه گذشته دوباره ظاهر شده است وجود ندارد، اما به چند عامل بالقوه اشاره کرد:

"تشخیص دقیق دلیل این امر به جز رویکرد های جنگ طلبانه اقتصادی فدرال رزرو ایالات متحده و در نتیجه کاهش اخیر قیمت، دشوار است."

مانند بسیاری دیگر از دارایی های برتر و شاخص های مختلف بازار سهام، قیمت بیت کوین در 30 روز گذشته به طور قابل توجهی ریزش داشته و تقریباً 18.2 درصد کاهش یافته و در زمان نوشتن این گزارش به 37970 دلار رسیده است. بسیاری از ناظران این موضوع را به نگرانی نسبت می دهند که تورم و افزایش نرخ بهره آتی فدرال رزرو باعث ریزش بیشتر قیمت بیت کوین میشود.

در یک دید وسیع‌تر، خروجی‌های ماهانه کلی (MTD) برای سایر محصولات دارایی دیجیتالی که توسط کوین شیرز ردیابی شده‌اند، در مجموع به 326.1 میلیون دلار رسیده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نهادی به دنبال این بوده‌اند که با خروج سرمایه های خود از کریپتو، ریسک خود را کمتر کنند.

از نظر منطقه ای، جریان خروجی تقریباً به طور مساوی بین قاره آمریکا (41٪) و اروپا 59٪ تقسیم شده است.

اتریوم (ETH) نزدیکترین رقیب بیت کوین برای کسب رتبه برتر در ارزهای دیجیتال، اخیراً از احساسات نزولی رنج میبرد، به طوری که محصولات سرمایه گذاری اتریوم 25 میلیون دلار خروجی هفتگی و خروجی ماهانه 82 میلیون دلاری داشته اند.

منبع/ اقتصاد آنلاین

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی