کد خبر: ۲۷۷۵۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۰

معرفی پردازنده‌های جدید شرکت AMD

شرکت AMD پردازنده‌های جدید Ryzen 5000C را راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»،  کروم‌بوک‌ها عمدتاً در بازار لپ‌تاپ به‌عنوان انتخاب سوم کنار گذاشته شده‌اند، اگر نتوانید لپ‌تاپ Windows و macOS برای خود تهیه کنید. با این حال( با افزودن پشتیبانی گوگل از اپلیکیشن اندروید به کروم بوک ها و با عرضه فروشگاه محبوب بازی های کامپیوتری) Steam به سیستم عامل کروم، کروم بوک ها به زودی می توانند رقیبی سرسخت در بازار لپ تاپ باشند.

AMD به دنبال افزایش سهم بازار خود در سهم بازار کروم‌بوک نیز هست، زیرا این شرکت امروز سری جدید پردازنده‌های Ryzen 5000C خود را که به‌طور خاص برای کروم‌بوک‌ها طراحی شده‌اند، معرفی کرده است.

پردازنده های Ryzen 5000C بر اساس معماری هسته محبوب AMD Zen 3 است که بر روی پلتفرم x86 اجرا می شود. Ryzen 5000C همچنین دارای اتصال ارتقا یافته است، زیرا تمام Ryzen 5000C به پشتیبانی از WiFi 6E و پشتیبانی برای شارژ سریعتر مجهز شده اند.

با این حال، عملکرد تنها ویژگی برجسته Ryzen 5000C نیست، زیرا پردازنده های Ryzen نیز به دلیل بهره وری انرژی پیشرو در صنعت شناخته می شوند. در بنچمارک‌ها، AMD ادعا می‌کند که Ryzen 5 5625C پانده واتی می‌تواند تا 94 درصد (تقریباً دو برابر) عملکرد باتری نزدیک‌ترین رقیب خود، Intel Core i5-1135G7 28 Intel Core i5-1135G7 بیست و هشت واتی را ارائه دهد.

 

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
وبگردی