کد خبر: ۲۷۹۳۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵

احتمال وجود دیوار در فضا

ممکن است دیوارهای نامرئی در فضا وجود داشته باشد. این مطالعه اثباتی بر مفهوم است و برای اثبات وجود دیوارهای نامرئی در فضا به تلاش بیشتری نیاز دارد.

به گزارش «نبض فناوری»،   بر اساس تحقیقات جدید، ممکن است دیوارهای نامرئی در فضا وجود داشته باشد. این مطالعه نشان می دهد که symmetronها می توانند دیوارهای نامرئی در فضا ایجاد کنند.

دیوارهای نامرئی در فضا هیچ شباهتی به دیوارهای یک اتاق ندارند. دیوارهای نامرئی در فضا می توانست توسط نیروی پنجم ایجاد شود. آنها می توانند توسط ذره فرضی جدیدی به نام symmetron ایجاد شوند

فضا مکانی اسرارآمیز است و افراد زیادی در سراسر جهان در تلاش هستند تا لایه به لایه آن را کشف کنند. با این حال، بسیاری از رویدادهای گیج کننده در آنجا توضیح داده نشده باقی می مانند. اکنون دانشمندان بر این باورند که ممکن است دیوارهای نامرئی در فضا وجود داشته باشد. با این حال، این دیوارها چیزی شبیه به دیوارهای یک اتاق نیستند. در عوض، آنها بیشتر شبیه موانع هستند. دانشمندان فکر می کنند که این دیوارها می تواند توسط یک "نیروی پنجم" به واسطه ذره فرضی جدیدی به نام symmetron ایجاد شده باشد و وجود این نیرو می تواند به درک بخش جالبی از فضا کمک کند که مدت هاست اخترشناسان را ناامید کرده است.

در حال حاضر، ما از مدل ماده تاریک سرد لامبدا به عنوان مدل استاندارد برای درک جهان خود استفاده می کنیم. این مدل بیان می‌کند که کهکشان‌های کوچک باید در مدارهای آشفته اطراف کهکشان‌های بزرگ‌تر توزیع شوند. در واقع، بسیاری از کهکشان‌های کوچکی که به دور کهکشان‌های بزرگ‌تر می‌چرخند، در صفحات نازک تخت (دیسک‌ها) قرار گرفته‌اند که شبیه حلقه‌های زحل هستند. این چیدمان به نظر می رسد که گویی دیوارهای نامرئی در فضا وجود دارد که باعث می شود آنها را در کنار مدل لامبدا قرار دهند.

به عبارت دیگر، این کهکشان‌های کوچک «ماهواره‌ای» توسط کشش گرانشی کهکشان‌های بزرگ‌تر گرفته می‌شوند و در صفحات نازک تخت چیده شده‌اند، در حالی که مدل پیشنهاد می‌کند که باید در مدارهای نامرتب در اطراف کهکشان‌های میزبان خود توزیع شوند. این کهکشان های کوچک در مدارهای همگام شده در سراسر کهکشان خودمان، راه شیری و همچنین در کهکشان های مجاور دیده شده اند.

با این حال، مطالعه جدید محققان دانشگاه ناتینگهام توضیح جدیدی ارائه کرده است. از طریق سرور پیش چاپ arXiv در دسترس است. آنها آن را «اولین توضیح بالقوه «فیزیک جدید» می نامند. این نشان می دهد که symmetronها می توانند دیوارهای نامرئی در فضا ایجاد کنند.

برچسب ها: فضا تقارن دیوار
ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی