کد خبر: ۲۷۹۴۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

همکاری‌های میان‌رشته‌ای علوم و فناوری‌های شناختی توسعه می‌یابد

نهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود تا فعالان این حوزه، دانش و تجربیات خود را هم‌رسانی کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، این رویداد، با هدف کمک به رشد و توسعه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف علوم شناختی و نیز ارائه آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی محققان داخلی و خارجی، اواخر هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

این همایش بین‌المللی با حضور سیدکمال خرازی مشاورعالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در امور توسعه علوم شناختی روز چهارشنبه بیست‌وهشتم ماه جاری در دانشگاه خوارزمی تهران گشایش می‌یابد و به مدت 3 روز ادامه دارد.

به گفته علیرضا مرادی رییس موسسه آموزش عالی علوم شناختی و مسئول برگزاری این رویداد علمی، تلاش برای رشد علوم شناختی از طریق افزایش همکاری‌های بین‌رشته‌ای میان محققان، اساتید، پژوهشگران و متخصصان این حوزه، از جمله اهداف برپایی این همایش است.

آشنایی با فعالیت‌های پژوهشی در داخل و خارج از کشور در این حوزه و گسترش همکاری‌های تحقیقاتی میان مراکز بین‌المللی و دانشگاهی فعال در رشته‌های مرتبط با علوم شناختی و ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی بین‌المللی است.

این همایش با حمایت شماری از مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و برخی دانشگاه‌ها و مراکز و با همکاری دانشگاه خوارزمی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی برگزار می‌شود.

در این رویداد علمی، علاوه بر شماری از محققان، پژوهشگران و اساتید حوزه‌های علوم شناختی کشورمان، محققان و پژوهشگرانی از چندین کشور دیگر نیز شرکت دارند.

در این همایش، ضمن طرح نتایج تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه علوم شناختی و کارکردهای مختلف مغز، صاحب‌نظران در قالب سخنرانی‌های کلیدی، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، دیدگاه‌های علمی خود را مطرح و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌دهند.

در این همایش، مباحث علمی در حوزه‌های علوم اعصاب شناختی، روان‌شناسی شناختی، آموزش‌وپرورش شناختی، زبان‌شناسی شناختی، فلسفه ذهن، هوش مصنوعی، مدل‌سازی شناختی، نقشه‌برداری مغز، بازتوانی شناختی، ارزیابی شناختی، ابعاد شناختی اختلالات مختلف، شناخت اجتماعی، خلاقیت و شناخت، رسانه و شناخت، فناوری‌های واسط مغز و رایانه مطرح می‌شوند.

علاقندان می‌توانند برای شرکت در این همایش بین‌المللی، با مراجعه به آدرس رویداد، اطلاعات لازم را کسب کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی