کد خبر: ۲۸۰۲۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۶

59 پلتفرم دیجیتال به گردشگری مجازی در کشور رونق داد

گردشگری مجازی را انقلابی در صنعت گردشگری جهان می دانند. این فناوری به ابزاری برای درآمدزایی و ثروت افزایی در کشورها بدل شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، امروزه هیچ صنعتی بدون بهره برداری از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی، نمی تواند نقشی تعیین کننده در رقابت های ملی و فراملی ایفا کند. صنعت گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست. از آنجا که توسعه صنعت گردشگری به عنوان مهمترین بخش اقتصادی و درآمدزا، یکی از چالش های مهم توسعه اقتصادی در دنیا است، کشورهایی موفق بوده اند که با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در این صنعت و یافتن راه های جدید به نحو مطلوب از توانمندی های این بخش بهره برده اند.

در ایران هم 59 پلتفرم ایران ساخت طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. محصولاتی چون «سیستم مدیریت اطلاعات میراث فرهنگی ققنوس»، «اپلیکیشن فروش خدمات مسافرتی (آریو)»، «سامانه رزرواسیون جامع خدماتی رفاهی»، «سامانه علی بابا (سامانه جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس)»، «سفرزون (سامانه خرید بلیط هواپیما و هتل‌ها و پیشنهاد دهنده برنامه سفر)»، «سیستم یکپارچه رزرواسیون آنلاین خدمات گردشگری، تحت وب سفرمی» از جمله این محصولات است.

البته در ایران به دلیل محدویت هایی که در زمینه فناوری های اطلاعات و ارتباطات و تحریم دیگر کشورها، گردشگری مجازی به طور حقیقی وجود ندارد و نیازمند فراهم سازی زمینه های مناسب آن است ارتقای کیفیت عرضه خدمات و محصولات است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که با حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق به این عرصه ورود کرده و در تلاش برای توسعه گردشگری دیجیتال در کشور است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی