کد خبر: ۲۸۰۶۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

این با ارزش ترین خودروی جهان است

یک خودروی مرسدس در دنیای خودروهای کلکسیونی به تازگی به مبلغی شگفت‌انگیز و رکوردشکن فروخته شد.

به گزارش «نبض فناوری»،  گروه مرسدس بنز (MBG.DE) اعلام کرد که یک مرسدس بنز 300 SLR مدل 1955 "Uhlenhaut Coupé" از مجموعه خود را به قیمت 143 میلیون دلار (135 میلیون یورو) در یک حراج خصوصی فروخته است. رکورد قبلی یک خودروی فروخته شده در حراج 70 میلیون دلار برای فراری 250 GTO مدل 1962 (RACE) در سال 2018 بود.

تصویر زیر یکی از دو 300 SLR Uhlenhaut Coupe را به همراه مخترع Rudolph Uhlenhaut نشان می دهد. این خودرو در موزه مرسدس بنز به نمایش گذاشته شده است.

این با ارزش ترین خودروی جهان است

سیمون کیدستون، کارشناس خودروهای کلکسیونر، ادعا می‌کند که با مرسدس برای فروش یکی از مدل‌ها در یک حراج خصوصی لابی کرده است. کیدستون پیشنهاد برنده 143 میلیون دلاری را برای یک مشتری خصوصی انجام داد.

اولا کالنیوس، رئیس مرسدس، گفت: «تصمیم برای فروش یکی از این دو خودروی اسپورت منحصربه‌فرد با استدلال بسیار منطقی گرفته شد . در عین حال، دستیابی به بالاترین قیمتی که تا به حال برای یک وسیله نقلیه پرداخت شده است، خارق‌العاده است و مرسدس بنز با اختلاف بسیار ارزشمندترین خودروی جهان است.

در واقع، با 300 SLR که اکنون رکورددار گران‌ترین خودروی خریداری شده در حراجی است.

اگرچه کلکسیونرها به ماشین‌های مسابقه‌ای فراری مانند 250 GTO علاقه زیادی دارند، اما جای تعجب نیست که 300 SLR با توجه به میراث منحصربه‌فرد و تعداد بسیار محدود آن چقدر خواهان دارد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی