کد خبر: ۲۸۱۸۹
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۲

شیائومی ساخت کدام کشور بهتر است؟

برند شیائومی در حال حاضر ازجمله رقبای برندهای معروف و مهمی همانند سامسونگ محسوب می‌شود. این برند چینی توانسته فروشی بسیار عالی را در بازار جهانی تجربه کند و به یکی از بهترین برندهای تولیدکننده گوشی موبایل در دنیا تبدیل شود. درصورتی‌که شما هم به این برند علاقه‌مند هستید،

برند شیائومی در حال حاضر ازجمله رقبای برندهای معروف و مهمی همانند سامسونگ محسوب می‌شود. این برند چینی توانسته فروشی بسیار عالی را در بازار جهانی تجربه کند و به یکی از بهترین برندهای تولیدکننده گوشی موبایل در دنیا تبدیل شود. درصورتی‌که شما هم به این برند علاقه‌مند هستید، باید بدانید که کشورهای مختلفی در حال حاضر محصولات این برند را تولید می‌کنند. با ما همراه باشید تا ببینید کدام کشورها تولیدکننده این برند هستند و کدام‌یک کیفیت ساخت بهتری دارند.

تاریخچه برند شیائومی

برند شیائومی از سال 2010 آغاز به کار کرد. هدف این برند ساخت گوشی‌های هوشمند باکیفیت و ارزان بود. درنهایت توانست در سال 2011، اولین گوشی هوشمند خود را به بازار عرضه کند. این برند به دست بیست و سوم فرد ثروتمند چین همراه با شش نفر دیگر افتتاح شد. این گوشی شیائومی mi one نام داشت. جالب است بدانید که عرضه این گوشی تقریباً هم‌زمان با عرضه گوشی معروف آیفون 4s بود. به لطف روش عرضه بسیار خلاقانه، این برند توانست فروش خوبی را تجربه کند. در سال بعد یعنی 2012، شیائومی توانست حدود 7.2 میلیون گوشی در سراسر دنیا به فروش برساند که یک فروش بسیار عالی بود. پس‌ازآن در سال 2015، شیائومی یک رکورد بسیار جالب زد. او توانست در عرض 24 ساعت، 2112010 گوشی را به فروش برساند که این رکورد در کتاب گینس نیز به ثبت رسید.

پس‌ازآن در سال 2016، شیائومی گوشی بعدی خود یعنی mi mix را به بازار عرضه کرد. این گوشی با طراحی خلاقانه توجه بسیاری را به خود جلب کرد. پس‌ازآن در سال 2018، گوشی‌هایی باکیفیت مناسب و قیمت عالی به بازار عرضه شدند و فروش این برند را دوچندان کردند.

کشور های سازنده گوشی شیائومی کدام ها هستند؟

کارخانه اصلی شیائومی در دو کشور چین و هند قرار دارد؛ اما خب محصولات شیائومی به‌صورت جهانی عرضه می‌شوند. در عین حال برخی محصولات این برند نیز مخصوص بازار داخلی چین تولید شده‌اند. به همین خاطر می‌توان گفت که گوشی شیائومی دارای دو پک است. یک پک مخصوص بازار داخلی و همان پک چین است. پک دیگر برای بازار جهانی تولید می‌شود و به اصطلاح پک گلوبال نام دارد. در حقیقت هر دو محصول ساخت کشور چین هستند؛ اما یکی از آن‌ها مخصوص بازار جهانی و دیگری مخصوص بازار چین است. با این حال، پک چین نیز به کشورهای دیگر همانند ایران فروخته می‌شود. قیمت روز و انواع مدل گوشی شیائومی را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

https://www.technolife.ir/product/list/69_70_79/گوشی-موبایل-شیائومی-xiaomi

کدام پک شیائومی بهتر است؟

اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید، بهتر است به‌دنبال خرید محصولات گلوبال باشید. محصولات گلوبال امکانات بهتری دارند. پک چین مخصوص بازار چین تولید شده است. به همین خاطر گاهی از زبان فارسی و حتی انگلیسی پشتیبانی نمی‌کند. از طرفی روی گوشی‌های شیائومی پک چین، به‌صورت پیش‌فرض برنامه‌های گوگل نصب نشده است. با وجود آنکه می‌توان از طریق روش‌های مختلف و با کمک اپلیکیشن‌هایی همانند بازار و .... برنامه‌های اندروید را روی گوشی شیائومی پک چین نصب کرد؛ اما قطعاً مشکلات و عدم تطابق‌های خاصی را برای کاربران به وجود می‌آورد. همین موضوع باعث می‌شود که بعد ورودی گوشی شیائومی پک چینی به بازار، آن را باز کنند تا ROM آن را به رام گلوبال تغییر دهند. به این نوع گوشی ری پک گفته می‌شود.

طریقه تشخیص پک گلوبال و چین

خب قطعاً تا به اینجای کار متوجه شده‌اید که بهتر است اقدام به خرید گوشی شیائومی پک جهانی یا همان گلوبال کنید. حال سؤال اینجاست که چطور این پک را تشخیص دهیم. پک‌های چینی دارای نوشته‌های تماماً چینی هستند. این یعنی هیچگونه نوشته انگلیسی روی جعبه مشاهده نمی‌کنید. اگر جعبه را باز کردید و متوجه شدید که گوشی دارای گوگل پلی و زبان فارسی است؛ اما جعبه آن تماماً به زبان چینی نوشته شده، باید بدانید که این گوشی ری پک شده و رام اصلی نیست. پک‌هایی که دارای نوشته انگلیسی هستند، پک‌های جهانی به حساب می‌آیند. به همین راحتی می‌توانید تفاوت آن‌ها را تشخیص دهید.

جمع‌بندی

درنهایت باید گفت که بهتر است فقط پک جهانی شیائومی را بخرید. در بازار چین، قیمت پک‌های چینی از پک‌های جهانی کمتر است؛ اما در بازار ایران همه آن‌ها یک قیمت دارند. واردکنندگان و فروشندگان برای افزایش سود خود، اقدام به خرید پک چینی می‌کنند و آن‌ها را ری پک کرده و به بازار عرضه می‌نمایند. پس بهتر است با اطلاعات کامل، پک را بررسی کنید و در صورتی که پک چینی بود آن را خریداری نکنید.  

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مسعود کاظمی
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ممنون بابت راهنمایی کامل
6
0
بهمن‌خان
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
سلام
پک‌ چینی با پک‌ جهانی گوشی های شیامی‌ از کجا باید تشخیص داد؟
9
5
وبگردی