کد خبر: ۲۸۲۱۳
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۶

اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی با مشارکت وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری

طرح ملی ترویج کارآفرینی با مشارکت وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در جلسه ستاد «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» استان گیلان: طرح ملی ترویج کارآفرینی با مشارکت وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به ماموریت‌ها و خط مشی‌های معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف در راستای اجرایی کردن فرمان سال، یکی از این سیاست‌ها را عملیاتی کردن "طرح ملی ترویج کارآفرینی" ذکر کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص این طرح، افزود: هدف اصلی از طرح ملی ترویج کارآفرینی، ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و ترویج کارآفرینی و ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های کارآفرینانه در میان دانشجویان است. مخاطبان این طرح نیز دانشجویانی هستند که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیر نظر وزارت عتف تحصیل می کنند.
خیرالدین با اشاره به مراحل اجرایی این طرح، بیان داشت: در گام نخست طرح ملی ترویج کارآفرینی، آموزش حدود ۳۰ هزار دانشجو را هدف‌گذاری کرده ‌ایم. این دانشجویان با اعتبار هر کدام یک میلیون تومان در دوره های مرتبط با کارآفرینی و رویدادهای کسب و کار شرکت خواهند کرد.
در پایان، معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف با اشاره به تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی جهت اجرای طرح مذکور در دانشگاه ها، هسته ها و واحدهای فناور، افزود: طرح ملی ترویج کارآفرینی، با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی