کد خبر: ۲۸۲۳۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۲

پای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به آفریقا باز می‌شود؛ دریافت مجوز در موزامبیک و نیجریه

روزبه‌روز به تعداد کاربران اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اضافه می‌شود و این سرویس به کشورهای بیشتری راه پیدا می‌کند. حالا مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک اعلام کرده که استارلینک در آفریقا شروع به فعالیت می‌کند و دو کشور آفریقایی نیجریه و موزامبیک آن را تایید کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، چند روز پیش ایلان ماسک در پاسخ به توییتی اعلام کرد که استارلینک به آفریقا می‌رود و به‌زودی اولین کشورهای دریافت‌کننده این سرویس اعلام می‌شوند. به گفته ثروتمندترین فرد جهان، استارلینک در تمام بخش‌های جهان خدمات ارائه خواهد کرد، البته پس از دریافت مجوزهای لازم از کشورهای هدف.

در حال حاضر استارلینک در بیش از 30 کشور جهان فعالیت می‌کند و بطور قانونی مورد تایید قرار گرفته است. حالا به گفته ایلان ماسک، دو کشور آفریقایی سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس را تایید کرده‌اند.

پای استارلینک به آفریقا باز می‌شود

ایلان ماسک در توییت جدیدی اعلام کرده که استارلینک در نیجریه و موزامبیک تایید شده‌اند. با توجه به این موضوع، کاربران این کشورها احتمالا به‌زودی به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس دسترسی پیدا می‌کنند.

پای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به آفریقا باز می‌شود؛ دریافت مجوز در موزامبیک و نیجریه

استارلینک از سال 2021 روی ارائه سرویس خود در آفریقا به خصوص نیجریه کار می‌کند. در ماه مه گذشته اسپیس ایکس نمایندگانی به نیجریه فرستاد تا با رگولاتور ارتباطات این کشور بر سر دریافت مجوز ارائه سرویس صحبت کنند. حالا مشخص شده که رگولاتور نیجریه به اسپیس ایکس مجوز داده است.

طبق گزارش‌های محلی، این مجوز یک دهه اعتبار دارد و از ماه مه 2022 اعتبارش شروع می‌شود. بنابراین استارلینک می‌تواند تا سال‌های سال در نیجریه فعالیت کند، البته اگر با توجه به هزینه‌های بالایش بتواند بازار مناسبی برای خودش دست‌وپا کند.

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قیمت بالایی دارد. هزینه پیش خرید و ماهیانه این سرویس 110 دلار است و همچنین کاربران برای خرید کیت کامل آن باید 599 دلار هزینه کنند. بنابراین هزینه‌های این سرویس حتی برای شهروندان متوسط نیجریه و موزامبیک هم گران محسوب می‌شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید استارلینک در آفریقا چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی