کد خبر: ۲۸۲۵۰
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۰

شیائومی پتنت گوشی تاشو با طراحی صدفی‌شکل را ثبت کرد

ظاهرا کمپانی شیائومی سرگرم توسعه یک اسمارت‌فون تاشو جدید است و به‌نظر می‌رسد که این گجت به سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 شباهت دارد. این موضوع بدان معناست که هندست مذکور دارای طراحی تاشو صدفی‌شکل بوده و اساسا از ظاهری مشابه با یک اسمارت‌فون مدرن برخوردار است.

به گزارش «نبض فناوری»، غول فناوری چینی اخیرا پتنت جدیدی را در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسانده است. این پتنت طراحی احتمالی گجت مذکور را به معرض نمایش می‌گذارد. تصاویر ضمیمه شده به پتنت، اسمارت‌فون تاشو را در 2 وضعیت باز و جمع شده نشان می‌دهند. تصویر نخست نشان‌دهنده دستگاه در وضعیت بسته بوده و بر این اساس دستگاه در زمان عدم استفاده از طراحی کاملا جمع‌وجور برخوردار است. با این‌حال نمایی جالب از ماژول دوربین قابل مشاهده است. گوشی تاشو شیائومی با مکانیسم تاشو صدفی‌شکل مجهز به یک ماژول دوربین افقی با طراحی کاملا مشابه با گوگل پیکسل 6 است.

این ماژول شامل 3 حفره جهت استقرار حسگرهای تصویربرداری است؛ اما یکی از آنها احتمالا متعلق به فلاش LED خواهد بود. همچنین الگوهای طراحی شماتیک نشان می‌دهند که اسمارت‌فون مذکور مجهز به یک شبکه اسپیکر، پورت USB Type-C و سینی مخصوص سیم‌کارت روی لبه تحتانی خواهد بود. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در لبه سمت راست بدنه گوشی قرار دارند.

به‌نظر می‌رسد که نمایشگر گوشی فاقد هرگونه حفره است؛ بنابراین مشخص نیست که اسمارت‌فون به منظور ثبت تصاویر سلفی از چه مکانیسمی استفاده می‌کند. در نتیجه شیائومی احتمالا از فناوری دوربین زیر پنل (CUP) که پیش‌تر در اسمارت‌فون تاشو میکس فولد مورد استفاده قرار گرفته است؛ بهره خواهد برد.

شیائومی پتنت گوشی تاشو با طراحی صدفی‌شکل را ثبت کرد

در حال حاضر این موارد تنها جزئیات قابل دسترس پیرامون گجت مذکور به‌شمار می‌روند. بعلاوه هنوز مشخص نیست که آیا کمپانی چینی روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌کند یا خیر. بنابراین به منظور دستیابی به اطلاعات بیش‌تر پیرامون این اسمارت‌فون تاشو کماکان بایستی منتظر بمانیم.

منبع/ آی‌‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی