کد خبر: ۲۸۶۹۷
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

کاربران لینکدین هشیار باشید

پلیس FBIهشدار داد که کلاهبرداری رمزارز در لینکدین یک تهدید مهم است.

به گزارش «نبض فناوری»،  بر اساس گزارش CNBC، شرکت لینکدین به افزایش اخیر کلاهبرداری در پلتفرم خود اذعان کرده و این بار این کلاهبرداری ها شامل متقاعد کردن کاربران برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است.

سی‌ان‌بی‌سی گفت که این طرح‌ها معمولاً با شخصی شروع می‌شود که تظاهر به حرفه‌ای بودن کرده و با کاربران لینکدین تماس گرفته است. آنها در گفتگوهای کوچک شرکت می‌کنند و به کاربران کمک می‌کنند تا از طریق سرمایه‌گذاری‌های کریپتو درآمد کسب کنند. اول، آنها به اهداف خود می‌گویند که به یک پلتفرم سرمایه‌گذاری واقعی کریپتو مراجعه کنند، اما «پس از جلب اعتماد آنها طی چندین ماه، به آنها می‌گوید که سرمایه‌گذاری را به سایتی که توسط کلاهبردار کنترل می‌شود منتقل کنند». پس از آن، پول از حساب تخلیه می شود.

طبق گفته قربانیانی که CNBC با آنها مصاحبه کرده است، این واقعیت که آنها به LinkedIn به عنوان یک پلتفرم برای شبکه سازی اعتماد کرده اند، به پیشنهادهای سرمایه گذاری اعتبار بخشیده است.

لینکدین در بیانیه ای که دیروز منتشر شد، کاربران را تشویق کرد تا پروفایل های مشکوک را گزارش کنند. اسکار رودریگز، مدیر اعتماد، حریم خصوصی و حقوق صاحبان سهام شرکت به CNBC گفت: "تلاش برای تشخیص اینکه چه چیزی جعلی است و چه چیزی جعلی نیست، فوق العاده دشوار است.

مقاله لینکدین از کاربران می‌خواهد «فقط با افرادی که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید ارتباط برقرار کنند» و «مواظب باشید... افرادی که از شما پول می‌خواهند که شما شخصاً آنها را نمی‌شناسید». این شرکت افزود: «این می‌تواند شامل افرادی باشد که از شما می‌خواهند برای دریافت وام، جایزه یا سایر برنده‌ها، پول، ارز دیجیتال یا کارت‌های هدیه بفرستید».

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی