کد خبر: ۲۸۷۸۳
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۰

سامسونگ احتمالا 80 میلیون پنل OLED برای سری آیفون 14 می‌سازد

همزمان با آماده شدن اپل جهت عرضه سری آیفون 14 طی سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، ظاهرا سامسونگ یکبار دیگر قرار است تامین‌کننده بخش عمده‌ای از سفارشات پنل‌های اولد برای اپل باشد.

به گزارش«نبض فناوری» اپل اخیرا برای تولید انبوه نمایشگرهای آیفون 14 با سامسونگ، ال جی و BOE مشغول مذاکره بوده، با این حال درباره اینکه BOE یکی از تامین‌کنندگان پنل نسل بعدی آیفون‌ها خواهد بود، اطمینان چندانی وجود ندارد.

با استناد به منابع این حوزه، سامسونگ قرار است 80 میلیون پنل اولد آیفون 14 را به اپل تحویل دهد که 38.17 میلیون واحد از این پنل‌ها متعلق به آیفون‌ 14 و آیفون 14 مکس (یا آیفون 14 پلاس) خواهد بود.

گفتنی است انتظار می‌رود هر دو مدل مذکور به جای فناوری LTPO مجهز به LTPS باشند. این در حالیست که ظاهرا فناوری LTPO قرار است در آیفون‌های پریمیوم یعنی مدل 14 پرو و 14 پرو مکس مورد استفاده قرار گیرد. امر مذکور بدین معنا خواهد بود که مدل‌های ارزان‌تر از فناوری ProMotion بهره‌مند نخواهند بود.

تولید پنل‌های آیفون 14 توسط سامسونگ
 

همکاری سامسونگ و اپل برای آیفون 14

از سوی دیگر سامسونگ جهت انجام وظایف خود در زمینه تولید پنل اولد کاملا آماده به نظر می‌رسد چراکه این غول فناوری کره‌ای از سال گذشته مشغول انتخاب مواد اولیه مورد نیاز تولید پنل‌های اولد برای سایر تامین‌کنندگان اپل یعنی دوکسان نئولاکس، سامسونگ SDI و سولوس ادونسد متریالز بوده است.

طبق گزارش‌ها، شرکت دوکسان نئولاکس در این میان وظیفه تامین کنشگرهای آلایشی قرمز و سبز را بر عهده دارد، مواد اولیه‌ای که مطابق نام‌شان جهت تولید نور قرمز و سبز در پنل‌های نمایشگر کاربرد دارند. این شرکت همچنین تامین‌کننده HTL هم خواهد بود که نوعی ماده اولیه کمکی به شمار می‌رود.

سامسونگ SDI نیز «میزبان سبز» تولید خواهد کرد و شرکت سولوس نیز تامین‌کننده A-ETL خواهد بود. لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده تشکیل‌دهنده لایه‌های مختلف یک پنل اولد محسوب می‌شوند و در کنار هم قرار گرفتن آنها تعیین‌‍کننده حداکثر میزان روشنایی و طول عمر نمایشگر خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: سامسونگ آیفون پنل
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی