کد خبر: ۲۸۸۰۸
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰
در آمریکا صورت گرفت؛

لابی گسترده موافقان و مخالفان لایحه ضدانحصار غول‌های فناوری

حامیان یک طرح در ایالات متحده با هدف مهار انحصارطلبی پلتفرم‌های فناوری بزرگ مانند آمازون و گوگل با نزدیک به ۴۰۰۰ تماس تلفنی بر نمایندگان کنگره فشار آورده‌اند.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از رویترز، منتقدان این طرح هم نامه‌ای ارسال کرده و به نمایندگان اعلام کرده‌اند تصویب طرح مذکور به مصرف کنندگان و کاربران آسیب می‌رساند.

این طرح با حمایت قوی دو حزبی در مجلس نمایندگان و سنا، بیش از هر قانون ضد انحصاری مورد توجه قرار گرفته است. در صورت تصویب طرح یادشده شرکت‌های فناوری از دستکاری موتورهای جستجوگر اینترنتی وابسته به خود و سایر خدماتشان با هدف حمایت از مشاغل و خدمات وابسته به خود منع می‌شوند.

سناتور ایمی کلوبوچار و نماینده کنگره دیوید سیسیلین که حامیان اصلی این طرح هستند، پیش‌بینی کرده‌اند که از حمایت کافی برای تصویب طرح مذکور در کنگره برخوردار هستند.

به گفته ایوان گریر از گروه مبارزه برای آینده، مدافعان طرح مذکور برای حفظ فشار، ضمن تماس با نمایندگان کنگره با ارسال ۲۶۰۰۰ ایمیل در این زمینه اطلاع رسانی کرده‌اند.

مخالفان نیز فشار را ادامه داده و روز دوشنبه نامه‌ای به سناتورها ارسال کرده و هشدار دادند که این طرح نوآوری را کاهش می‌دهد و به مصرف کنندگان آسیب می‌رساند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی