کد خبر: ۲۸۸۱۹
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۴

همکاری سامسونگ دیسپلی با اپل

خبرها حاکی از این است که سری آیفون 14 تعداد 80 میلیون پنل OLED را از سامسونگ دیسپلی دریافت می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، گفته می شود از مجموع 80 میلیون دستگاه، سامسونگ دیسپلی بیش از 38 میلیون پنل را برای آیفون 14 و آیفون 14 پلاس (که طبق شایعات به نام آیفون 14 مکس نیز گفته می شود) عرضه می کند.

بر اساس گزارشی که منتشر شده، سامسونگ دیسپلی 80 میلیون پنل OLED را برای مدل های آیفون 14 عرضه خواهد کرد. گفته می شود سری جدید آیفون از OLED های مبتنی بر ترانزیستور لایه نازک اکسید پلی کریستالی (LTPO) با دمای پایین (TFT) با بهره وری انرژی و OLED های مبتنی بر ترانزیستور لایه نازک پلی سیلیکونی (LTPS) با دمای پایین (TFT) با انتقال شارژ بالا است. شایعه شده است که اپل چهار مدل جدید در سری آیفون 14 دارد که تجربیات نمایشگر متفاوتی دارند.

ETNews کره جنوبی به نقل از افراد آشنا گزارش می دهد که تولید و تحویل انبوه پنل های ارائه شده از Samsung Display قرار است در سه ماهه سوم سال جاری آغاز شود. انتظار می رود خانواده جدید آیفون در نیمه دوم سال، به زودی پس از تحویل اجزای کلیدی از جمله پنل های OLED، رونمایی شود.

این نشریه می گوید که از مجموع 80 میلیون دستگاه، سامسونگ دیسپلی 38.17 میلیون پنل را به طور خاص برای آیفون 14 و آیفون 14 پلاس (همچنین شایعه شده به عنوان آیفون 14 مکس) عرضه خواهد کرد.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به ترتیب دارای نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی هستند.

برخی گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که مدل‌های Pro این سری دارای ویژگی نمایشگر همیشه روشن هستند.

گفته می شود که Samsung Display با شرکت هایی از جمله Duksan Neolux، Solus Advanced Materials و Samsung SDI برای تولید و عرضه نمایشگرهای OLED خود شریک است. این شرکت به طور مشخص صفحه‌های OLED خود را از زمان عرضه آیفون X در سال 2017 در اختیار اپل قرار داده است. همچنین گفته می‌شود که امسال بیشترین حجم نمایشگر را به لطف فروش رو به رشد مدل‌های اخیر آیفون عرضه کرده است.

در کنار سامسونگ دیسپلی، شرکت BOE چین نیز در رقابت برای تامین پنل‌های OLED برای مدل‌های آیفون 14 است. با این حال گمانه زنی می شود که این شرکت کره جنوبی از تولید همتای چینی خود پیشی بگیرد. همچنین گزارش شده است که احتمال دارد BOE این بار قرارداد خود را به دلیل برخی مشکلات تغییر طراحی از دست بدهد.

برچسب ها: سامسونگ اپل
ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی