کد خبر: ۲۸۸۲۱
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۰
ایلان ماسک:

هرگز مردم را به سرمایه‌گذاری در رمزارزها تشویق نکرده‌ام

با وجودی که ایلان ماسک تاکنون توییت‌های مختلفی در مورد بازار کریپتو و رمزارزها منتشر کرده و گاهی این توییت‌ها باعث ایجاد نوساناتی در بازار نیز شده، اما حالا در روزهای زمستانی بازار در مصاحبه‌ای با بلومبرگ ادعا می‌کند هرگز سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را تبلیغ نکرده است.

به گزارش«نبض فناوری» با وجودی که ایلان ماسک تاکنون توییت‌های مختلفی در مورد بازار کریپتو و رمزارزها منتشر کرده و گاهی این توییت‌ها باعث ایجاد نوساناتی در بازار نیز شده، اما حالا در روزهای زمستانی بازار در مصاحبه‌ای با بلومبرگ ادعا می‌کند هرگز سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را تبلیغ نکرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس می‌گوید نه تنها روی سرمایه گذاری بازار کریپتو تبلیغی نکرده بلکه از آنها خواسته تا دارایی خود را در چنین بازاری توزیع کنند. ایلان ماسک حتی برای اثبات ادعای خود می‌گوید شخصا روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده ولی تنها درصد کمی از کل دارایی خود را در این بازار وارد کرده است.

 

ایلان ماسک و سرمایه‌گذاری در رمزارزها

با این وجود بسیاری از فعالان بازار رمزارزها بر این باورند که ثروتمندترین مرد جهان بارها و بارها افکار و ایده‌های خود را به شکل‌های مختلف به اشتراک گذاشته و توییت‌های متعددی در مورد بازار ارزهای دیجیتال منتشر کرده است. توییت‌های وی بارها نبض بازار را در دست گرفته و باعث ایجاد نوسانات مختلفی در بازار شده است. نمی‌توان منکر این موضوع شد که توییت‌ها و نظرات وی روی بازار تاثیر نداشته است. به عنوان مثال یکی از توییت‌های ایلان ماسک در مورد دوج کوین به راحتی توانست نوسان شدیدی در قیمت این رمزارز ایجاد کند و قیمت آن ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.

در توییت دیگری ایلان ماسک تنها نامی از بیبی دوج را مطرح کرد و همین یک کلمه باعث شد ارزش رمزارز بیبی دوج تقریبا حدود ۹۰ درصد افزایش پیدا کند. با این وجود وی در مصاحبه با بلومبرگ ادعا می‌کند مردم را به سمت پیوستن به بازار کریپتو سوق نداده و نقشی در این موضوع نداشته است. وی در این مصاحبه به صراحت گفته است:

«من هرگز نگفته‌ام مردم باید در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.»

در شرایطی ایلان ماسک چنین صحبتی را مطرح می‌کند که زمستان کریپتو از راه رسیده و بازار با ریزش‌ بسیار همراه بوده و بسیاری از سرمایه گذاران متحمل ضرر و زیان مالی شده‌اند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی